Rackspace Managed Hosting, hét snelst groeiende hostingbedrijf in Europa, introduceert de flexibele managed hosting-dienst ‘On Demand Hosting’. Hiermee komt het bedrijf tegemoet aan de groeiende vraag naar campagnewebsites die kort in de lucht zijn. De dienst is voornamelijk gericht op marketingbureaus die in het kader van acties relatief vaak gebruikmaken van dergelijke websites.
Ray Jones, hoofd Communicatie van het Britse Chartered Institute of Marketing, is van mening dat de toenemende populariteit van tijdelijke websites een natuurlijke ontwikkeling is van de manier waarop internet wordt gebruikt. "Het gebruik van dergelijke websites stijgt doordat ze een flexibele manier bieden om kortetermijncampagnes te promoten. Daar komt bij dat ze, in tegenstelling tot andere marketingvormen, voor een vaste prijs zijn in te zetten. De omvang van de doelgroep heeft tenslotte geen invloed op de campagnekosten."
"Online marketeers hebben behoefte aan een hostingdienst die ze de flexibiliteit biedt om projecten snel op te zetten en uit te breiden. Ook het opvangen van onverwachte pieken in websiteverkeer is van groot belang", zegt Anthony Carter, Country Manager Benelux van Rackspace Managed Hosting. "Daarnaast is er een sterke vraag naar webhostingprojecten die snel zijn op te zetten. Onze flexibele 'On Demand Hosting'-pakketten bieden precies die voordelen. Campagneplanners beschikken hiermee over de mogelijkheden die ze van een hostingdienst verwachten."
Rackspace werkt al samen met vooraanstaande marketing- en mediabedrijven. Zij profiteren van de 'Fanatical Support' van Rackspace en kunnen ervan op aan dat hun verwachtingen op het vlak van klantenservice worden waargemaakt en zelfs overtroffen. De internetwereld opereert steeds sneller en marketeers moeten dan ook kunnen beschikken over flexibele tools om optimaal gebruik te maken van nieuwe kansen. Rackspace heeft de veranderingen in hostingverwachtingen goed geobserveerd en geluisterd naar klanten. Dit heeft geresulteerd in deze nieuwe dienst die tegemoetkomt aan klanteisen.
Paul Hatcher, directeur Interactive bij Base One, een B2B-communicatiebedrijf in Londen: "We ontwikkelen regelmatig nieuwe websites en voeren continu veranderingen door in bestaande webpagina's om kortlopende marketing- en advertentiecampagnes te ondersteunen. Het is voor onze klanten en voor ons van belang dat we beschikken over honderd procent netwerk-uptime en dat we volledige ondersteuning krijgen van onze hostingleverancier. De nieuwe Rackspace-dienst biedt ons die garanties. Onze klanten verwachten van ons innovatieve voorstellen waarmee ze zakelijke mogelijkheden snel kunnen maximaliseren. Om dit mogelijk te maken, vertrouwen wij op Rackspace. De introductie van deze nieuwe dienst onderstreept eens te meer dat we samenwerken met de juiste partij."
Voor meer informatie over on-demand hosting voor marketing- en mediabedrijven: http://www.rackspace.nl/ondemandhosting/