Voor het eerst zijn er in Europa, het Midden Oosten en Afrika meer all-in-ones dan losse printers verkocht. De markt voor multifunctionele printers steeg in de tweede helft van 2006 met 5,2 procent. HP staat daarbij op nummer 1.
In totaal werden in deze periode 51 miljoen printers verkocht, waar van 28,6 miljoen van het type all-in-one. Vooral de steeds dalende prijzen zijn de reden waarom gebruikers steeds vaker voor een multifunctioneel apparaat kiezen. All-in-ones zijn nu verantwoordelijk voor 63 procent van alle verkopen. Tegelijk hebben de dalende prijzen ervoor gezorgd dat consumenten en kleine bedrijven steeds vaker hun oude inkjetprinter inruilen voor een laserprinter. De laserprinter komt langzamerhand binnen het budget van de thuisgebruiker. Net als in het eerste halfjaar van 2006 was HP marktleider; het bedrijf wist de omzet zelfs met 19 procent te laten stijgen, terwijl de totale markt maar met 5 procent groeide. HP heeft een marktaandeel van 46 procent. Vooral goedkope laserprinters zoals de LaserJet 1018 werden goed verkocht. Canon was in feite nog succesvoller: de verkoop van de Pixma's steeg met 68 procent waardoor Canon nu op de tweede plek staat, voor Epson. Lexmark en Brother nemen de vierde en vijfde plek in.