Dell wil er alles aan doen om consumenten te bereiken en zijn concurrentiepositie met HP en Apple te versterken. Hiertoe wil de directe leverancier experimenteren met andere afzetmethoden voor de verkoop van computers. Een indirecte aanpak is daarbij niet uitgesloten.
Dell zei niet in zoveel woorden dat een indirect kanaal of Dell-winkelketen in de toekomst tot de mogelijkheden behoort. Wel zegt de computerleverancier er alles aan te willen doen om consumenten te bereiken, aldus persbureau Reuters. De consumentenmarkt genereert 15 procent van Dell's totale omzet.
Dell-woordvoerder Dwayne Cox vertelde Reuters dat het bedrijf bij zijn directe-verkoopbeleid van de afgelopen 23 jaar blijft, maar wel wil ‘experimenteren'. "Waar we echt in zijn geïnteresseerd is de meest directe route naar de klant, en de relatie die hieruit ontstaat," zegt Cox. "We gaan de nodige experimenten doen om te kijken wat die route voor klanten precies inhoudt."
Dell Nederland gaf echter recent aan dat Dell bij zijn directe marktbenadering blijft. "Het thema direct/indirect blijft interessant en bedrijven moeten dan ook goed de voor- en nadelen tegen elkaar afwegen", vertelde een woordvoerder in september.