Altiris, leverancier van ‘service oriented management’-oplossingen, introduceert Remote Assist Solution, een hernoemde, Altiris-versie van Citrix GoToAssist. Dankzij de software kunnen it-beheerders snel en op afstand reageren op hulpverzoeken bij computerproblemen.
Remote Assist Solution stelt support-medewerkers of managed service providers in staat via internet verbinding te maken met computers van de klant of gebruiker en snel it-problemen te identificeren en op te lossen. Op die manier zijn support-kosten voor klanten laag te houden en wordt de kwaliteit van het it service management verbeterd.
De nieuwe software wordt geïntegreerd met de servicegeörienteerde beheerproducten van Altiris. De combinatie van goede ondersteuning op afstand en krachtige IT-service managementoplossingen zorgt voor maximale werknemerproductiviteit en efficiënt gebruik van de it-infrastructuur.
Mike Dunham, president van The IT Squad, managed service provider van Altiris: "Remote Assist Solution is voor ons een prima manier om onze service beter op maat te maken. Aangezien we ook remote back-up en systeembeveiliging aanbieden, is er vaak behoefte aan snel even iets rechtzetten of nakijken in het systeem van onze klanten. Dit nieuwe Altiris-product is daar een prima oplossing voor en is veel efficiënter dan ter plaatse gaan, heen en weer bellen of andere remote-service technieken die lang niet zo gebruiksvriendelijk zijn."
Chad Latimer, VP global services bij Altiris: "We hebben onlangs Remote Assist Solution al uitgerold bij onze customer support-afdeling. Binnen één dag beschikten al 103 professionals op vijf plekken ter wereld over de technologie. Meer dan 80 procent van de klanten gaf aan dat de ondersteuning via Remote Assist Solution nog sneller en beter was dan voorheen."
Specificaties
Remote Assist Solution vereist geen agent software of andere software-bronnen. Het werkt automatisch en veilig via vrijwel elke firewall en functioneert zelfs goed over een inbelverbinding.
Support-medewerkers kunnen met de oplossing onder andere chatten met meerdere personen tegelijk en zien welke meldingen de eindgebruikers krijgen om het probleem vast te stellen. Verder zijn vooraf vastgestelde berichten in te stellen om veelgestelde vragen te beantwoorden en is een lopende hulpsessie te verplaatsen naar een collega of een volledig team om het probleem nog sneller te verhelpen.
Prijs en beschikbaarheid
Altiris Remote Assist Solution is per direct beschikbaar. De adviesprijs bedraagt 4625 euro per jaar. Voor meer informatie http://www.altiris.com/sales