Canon Europa lanceert een nieuw programma voor business development: het Essential Business Builder Programma. In de tweede helft van 2007 is dit voor Nederlandse resellers beschikbaar.
Dit programma is ontworpen om aanbieders van digital printing in staat te stellen hun klanten effectiever te ondersteunen, aanvullende of nieuwe services met toegevoegde waarde te ontwikkelen en een impuls te geven aan de winstgevendheid door nieuwe zakelijke mogelijkheden te identificeren.
Het programma is ontwikkeld in nauwe samenspraak met klanten, branche-experts en brancheorganisaties en is gericht op klanten van Canon Professional Print. Het bestaat uit handvatten om optimaal te profiteren van de snel groeiende markt voor digital printing.
Het programma – ontwikkeld in het Verenigd Koninkrijk en daarna met succes getest in Noorwegen – wordt binnenkort uitgerold onder klanten van Canon in Duitsland, Italië, Frankrijk en Zweden. De rest van Europa, waaronder Nederland, volgt in de tweede helft van dit jaar.
"Het initiatief biedt praktische ondersteuning aan bedrijven die hun business willen ontwikkelen, marketing- en sales-activiteiten willen optimaliseren en hun marges willen verbeteren door het aanbieden van digitale producten en services, in plaats van uitsluitend te focussen op het printproces. Met de lancering van dit programma brengt Canon tot uitdrukking dat zij wil investeren in de markt voor printing", aldus Canon.
Volgens INTERGRAF, de Internationale Confederatie voor Printing en Gerelateerde Branches, heeft ongeveer 85 procent van de Europese bedrijven die zijn gespecialiseerd in printing minder dan twintig werknemers in dienst. Dit betekent dat zij weliswaar beschikken over een uitstekende technologische kennis en expertise, maar onvoldoende mogelijkheden hebben voor een effectief verkoop- en marketingbeleid. Hierdoor zijn deze bedrijven niet in staat optimaal te profiteren van de voordelen van digital printing, wat volop kansen biedt om nieuwe inkomsten te genereren. Vooraanstaand adviesbureau Pira International verwacht dat de Europese markt voor digital printing tussen 2005 en 2015 met 61,7 procent groeit naar 18,678 miljard euro.
"De introductie van het Essential Business Builder Programma in heel Europa versterkt de nauwe betrokkenheid van Canon bij de sector en ondersteunt onze klanten bij de overgang naar digital printing", aldus Natasha Zarach, European services marketing professional van Canon Europa. "Veel Europese klanten maakten voor het eerst kennis met het programma tijdens Ipex 2006 – de grootste internationale beurs voor print, publishing en media – en sindsdien is de vraag enorm groot. Een van de belangrijkste succesfactoren is dat we onze klanten bewustmaken van het feit dat zij opereren in een branche waarin dienstverlening met toegevoegde waarde van zeer groot belang is. Het feit dat je bijvoorbeeld variabele data met hoge kwaliteit kunt printen, is één kant van het verhaal. De andere kant is dat je weet hoe je producten effectief in de markt zet en aan wie je ze aanbiedt. Doordat ons programma bedrijven praktijkgerichte ondersteuning en onafhankelijke analyses biedt, zijn we ervan overtuigd dat het op dit moment het beste beschikbare programma in de markt is."
"In het Verenigd Koninkrijk heeft Canon in de afgelopen tien jaar een doorslaggevende rol gespeeld bij de ontwikkeling van een sterke branche voor digital printing. Haar technologie in combinatie met marktgerichte initiatieven als het Essential Business Builder Programma worden door de sector hoog gewaardeerd. Hiermee illustreert Canon zijn missie om zijn klanten zowel nu als in de toekomst met gerichte oplossingen te ondersteunen", aldus Sidney Bobb, voorzitter van de Britse Associatie voor Print en Communicatie (BAPC).