LogMeIn, leverancier van diensten voor connectiviteit en ondersteuning, is uitgeroepen tot gedeeld winnaar van Network World’s Clear Choice Test Award, na een vergelijkende test van tien tools voor ondersteuning op afstand.
LogMeIn IT Reach is een hulpmiddel voor het op afstand beheren en ondersteunen dat helpt bij opsporen, analyseren en repareren van problemen met PC's en servers op een andere locatie.
In de review in Network World schrijft de tester James E. Gaskin: "De enige volledig ‘hosted', software-as-a-service onderneming, LogMeIn, benut de kracht van een browser en een snelle reactietijd om mogelijke vertragingen door routingverbindingen tussen controller en de beheerde machine op te vangen via de LogMeIn host."
Gaskin vervolgt: "Door de overvloed aan PC-informatie via LogMeIn doet de oplossing meer denken aan een management tool die remote control biedt dan aan een remote control tool dat informatie biedt. Lijsten met registry keys, disk partities, loaded dynamic link libraries en vele andere parameters verschijnen op het LogMeIn Dashboard. Alles is mogelijk, inclusief het aanpassen van de tijd op de klok en het opstarten en afsluiten van diensten via de LogMeIn window."
"Dit is voor ons een belangrijke overwinning, doordat we onze belangrijkste rivalen op het gebied van remote control achter ons hebben gelaten", aldus Marton Anka, CTO bij LogMeIn. "IT Reach biedt it-afdelingen en ondersteunende medewerkers geavanceerde mogelijkheden voor diagnostiek en ondersteuning in een product dat binnen een dag te implementeren is."
De volledige test is te vinden op http://www.networkworld.com/reviews/2007/012207-remote-control-test.html