Rond het tweede kwartaal van 2007 brengt Canon 30 nieuwe consumentenelektronica- en office-producten op de markt. Hans Smittenaar, Canons marketing director CCI, presenteerde de voorjaarscollectie op 22 februari 2007 in Amsterdam.
In een exclusief interview met CRN vertelde Smittenaar dat rond de tijd dat de producten vermarkt worden, ook vernieuwingen aan Canons partnerprogramma zullen worden ingevoerd. Gerichte investeringen en marketing support dit jaar moeten Canon-resellers aansporen om onbenutte kansen te verwezenlijken. Canon lanceerde dit jaar al een nieuwe Europese prijsstructuur, waarmee resellers beloond worden naar omzet. Ook de onderlinge prijsverschillen tussen Europese landen zouden hiermee worden opgeheven.
"De speerpunten voor 2007 zijn onder andere de vervangingsmarkt, klanttevredenheid en het mkb", aldus Smittenaar. De maart-editie van CRN gaat hier verder op in.
De producten die werden gelanceerd zijn onder andere de Pixma iP90v inkjetprinter, de EOS-1D Mark III, all-in-one printers, faxapparaten, projectoren en de VB-C300 netwerkcamera, speciaal voor het mkb. Canon introduceert in 2008 SED-beeldschermen (Surface-conduction Electron-emitter Display), aldus Smittenaar.