BEA Systems kondigt 22 februari 2007 de algemene beschikbaarheid van AquaLogic Commerce Services aan, een nieuw e-commerce-product dat gebaseerd is op de technologie voor zoekmachineoptimalisatie van Elastic Path.
De nieuwe BEA AquaLogic Commerce Services hebben ten doel om bedrijven te helpen een grotere online omzet te genereren. Met behulp van BEA ALCS kunnen bedrijven de rankings van store search engines verbeteren, bezoekers sneller producten laten vinden, ervoor zorgen dat minder gebruikers hun online winkelwagentjes verlaten, de gemiddelde waarde van bestellingen vergroten en de klantenervaring verbeteren. Daarnaast helpt BEA ALCS bedrijven om de integratiekosten, updatekosten en onderhoudskosten te reduceren.
Om bedrijven in staat te stellen om snel rendement uit hun e-commerce-activiteiten te halen, is BEA ALCS uitgerust met de kant-en-klare functionaliteit en het gebruiksgemak die hebben bijgedragen tot het succes van Elastic Path. Deze functionaliteit omvat onder meer een search engine optimization (SEO)-systeem dat aangeeft welke gedetailleerde zoekopdrachten het meest door kopers worden gebruikt, één van de eerste sterk AJAX gebaseerde e-commerce-systemen binnen de branche, en web services die de communicatie tussen e-commercesystemen en andere klantinformatiesystemen vereenvoudigen. De eerste release van BEA ALCS biedt integratie met zowel BEA WebLogic Server® als BEA WebLogic Portal®, waardoor de klantervaring binnen winkels, internettoepassingen en portalen kan worden geuniformiseerd. In toekomstige versies zullen de voordelen van een platform-gebaseerd e-commerce-systeem verder worden benut, onder andere in de vorm van integratiegemak en verbeterde transparantie tussen de verschillende kanalen.
"In de komende 24 maanden zal 58 procent van alle online bedrijven hun bestaande websites verbeteren, en 22 procent zal een volledig nieuw platform aanschaffen", aldus John Lovett, onderzoeksanalist bij de Aberdeen Group. "66 procent van de bedrijven met een meerkanaals verkoopstrategie voeren deze wijzigingen in om een 360 graden-overzicht van hun klanten te verkrijgen. De belangrijkste strategie om deze klantgerichte aanpak te bewerkstellingen is gericht op drie belangrijke gebieden: Customer Management, Merchandising en Inventory Management en Data Management. Technologieleveranciers die rechtstreeks bedrijven helpen om hun databases te centraliseren en hun inventaris- en klantenbeheersystemen transparant te maken, zullen uiteindelijk in staat zijn om de klantervaring verbeteren".
"De krachtige e-commerce-technologie van BEA AquaLogic Commerce Services heeft ons geholpen om ons productaanbod te diversifiëren, onze zakelijke partnerships uit te breiden en een einde te maken aan obstakels die de omzetgroei belemmerden ", aldus Rémi Lafrance, technologisch directeur Architectuur, Strategie en Operationele Zaken bij Aeroplan, een van 's werelds meest vooraanstaande bedrijven op het gebied van loyaliteitsmarketing. "We zijn effectiever geworden in het converteren van klantencontacten in omzet. Onze business is aanzienlijk gegroeid, en we hebben een solide basis gelegd voor verdere groei".
BEA AquaLogic Commerce Services beslaat drie belangrijke functionele gebieden:
* Commerce Storefront, dat de effectiviteit van de webwinkel en de klantenervaring verbetert door middel van zoekmachineoptimalisatie, cross-selling- en upsellingfunctionaliteit, dynamic page creation, one-page check-out, een 'intuïtief' online winkelwagentje en selfservicefunctionaliteit.
* Commerce Management, dat gebruikt wordt ter ondersteuning van alle back-end processen en voor het beheer van bestellingen en geretourneerde producten, het bijhouden van een catalogus en klantenprofielen en het afhandelen van geretourneerde producten.
* Commerce Integration, dat de organisatie in staat stelt om de webwinkelinterface en e-commerce-activiteit te integreren met andere systemen zoals enterprise resource planning (ERP), customer relationship management (CRM), business process management/business intelligence (BPM/BI) en and supply chain management (SCM).
"Gezien de leiderschapsrol van BEA op het gebied van SOA en web services en de kracht van Elastic Path op het gebied van e-commercetoepassingen en SEO zijn wij van mening dat ons samenwerkingsverband de klanten van BEA in staat zal stellen om de efficiëntie te verbeteren en de winstgevendheid te verhogen", aldus Dan Tortorici, directeur Productmarketing bij BEA Systems. "BEA AquaLogic Commerce Services is een flexibel alternatief dat klanten een combinatie van een lage cost of ownership en hogere winstgevendheid van hun webwinkel biedt dankzij eenvoudige beheerfunctionaliteit voor zakelijke managers en de mogelijkheid om de e-commerceactiviteiten snel aan te passen aan de veranderende verkooptactieken".
BEA AquaLogic Commerce Services kan een e-commerce-website bieden in combinatie met zowel web services die op WebLogic Server draaien als met portalen die met behulp van WebLogic Portal zijn gebouwd. Toekomstige versies van de oplossing zullen eveneens ondersteuning bieden voor het BEA AquaLogic Interaction portal. Raadpleeg voor meer informatie over AquaLogic Commerce Services de website: http://www.bea.com/framework.jsp?CNT=index.htm&FP=/content/products/aqualogic/commerce_services/.