Software AG kondigt een ambitieus groeiprogramma aan. De organisatie wil zijn omzet binnen vijf jaar meer dan verdubbelen tot 1 miljard euro.
Software AG gaat dat doen door een vernieuwde marketingcampagne met nadruk op imago en meerdere acquisities in 2007.
Software AG zal in 2007 en 2008 een actief overnamebeleid voeren. Voor dit jaar zijn overnames gepland die enerzijds tot een bredere aanwezigheid in de markt moeten leiden en anderzijds de technologische voorsprong van Software AG verder moeten vergroten. Bovendien wordt gestreefd naar het verhogen van het marktaandeel. Software AG heeft voor het doen van overnames 700 miljoen euro beschikbaar in de vorm van contanten en leningen. Hierdoor is een overname van meer dan 100 miljoen euro mogelijk. Software AG wil met zijn acquisitiebeleid een hoofdrol spelen in de nu op gang komende consolidatie van de gefragmenteerde markt voor IT-integratie en SOA-producten.
Technologische visie
Software AG heeft zich ten doel gesteld een beduidend groter aandeel van de markt van zogeheten ‘pure play' SOA-producten te behalen. Onder ‘pure play-aanbieders' verstaat Software AG de markt die wordt gevormd door aanbieders die zich uitsluitend op SOA-producten richten. Deze markt maakt momenteel een sterke groei door. Industrie-experts voorspellen dat in 2011 tachtig procent van alle productieapplicaties ‘SOA enabled' zijn. De expansieplannen zullen daarom ook leiden tot een versterking van het bestaande partnernetwerk van Software AG. Klanten eisen vandaag de dag terecht een sterkere samenwerking tussen softwareleveranciers zodat business en IT dichter bij elkaar kunnen komen.