OutSystems maakt bekend dat SurfControl, leverancier van internetbeveiligingsoplossingen, een partnermanagementoplossing heeft geïmplementeerd, gebaseerd op het OutSystems ontwikkelplatform. Deze oplossing vereenvoudigt het verkoopproces van de SurfControl-producten en stroomlijnt alle communicatie tussen de channelmanagementorganisatie van SurfControl en zijn partners.
"Wij zochten een oplossing om de verkoop van onze producten via partners te vereenvoudigen", zegt David Harris, vice president channel sales van SurfControl. "De oplossing van OutSystems stelt ons in staat om alle relevante informatie gepersonaliseerd te communiceren naar onze partners, afgestemd op het type partner en de regio waarin hij actief is. Daardoor kunnen onze partners productiever en efficiënter werken."
Max Rayner, executive vice president products and services en cio van SurfControl, zegt: "Het belangrijkste selectiecriterium was de mogelijkheid om snel te kunnen anticiperen op toekomstige veranderingen in onze bedrijfsprocessen. Na een grondige marktverkenning, waaronder bij onze crm-leverancier, hebben wij voor OutSystems gekozen. De flexibele oplossing van OutSystems en de eenvoud waarmee met andere applicaties en contentbronnen te integreren is, maakten die keuze eenvoudig."
Als eerste stap is alle profielinformatie van de partners uit verschillende systemen gecentraliseerd, voor het samenstellen en beheren van een compleet overzicht van SurfControl's partnernetwerk. Via het nieuwe portaal kunnen de partners alle eigen gegevens invoeren en updaten en de status van lopende projecten beheren. Verder geeft het portaal toegang tot de partner sales tools, waaronder marketingmaterialen, programma- en prijsinformatie, in een gepersonaliseerde omgeving afhankelijk van de regio en het type partner.
"Het verheugt ons te kunnen meewerken aan de partnermanagementoplossing van SurfControl", zegt Paulo Rosado, ceo van OutSystems. "Als bedrijven indirecte kanalen effectiever en productiever willen laten werken, schieten de partner relationship management-functies van crm-leveranciers tekort. Die leggen alle nadruk op het inzichtelijk maken van de verkooppijplijn en hebben te weinig oog voor de behoefte aan content- en workflowmanagement om de onderlinge samenwerking te stroomlijnen. Met OutSystems zijn dit soort functies snel te ontwikkelen."