Siemens komt op de CeBIT van dit jaar met een compleet aanbod rfid-producten en -diensten uit één hand. Dit uitgebreide portfolio maakt het voor bedrijven gemakkelijker de overstap naar rfid-oplossingen te maken en helpt hen de investeringskosten laag te houden. De drie Siemens-divisies Automation and Drives (A&D), Industrial Solutions and Services (I&S) en IT Solutions and Services presenteren hun gezamenlijke aanbod in Hal 6, stand C40/E3-5.
Rfid wordt al jarenlang door veel bedrijven met succes gebruikt, maar er zijn er ook die de voordelen er wel van zien, maar de sprong nog niet hebben durven wagen. Een reden voor die aarzeling is dat ze na de invoering van de rfid-oplossing vaak aan hun lot worden overgelaten, omdat ze geen IT-provider kunnen vinden die het beheer op zich wil nemen, of in ieder geval niet dezelfde provider die de oplossing heeft ontwikkeld. Gebruikers zien er tegenop met verschillende providers te werken of het beheer in eigen hand te nemen en zijn bang dat de aanvangsinvesteringen daardoor hoger uitvallen dan geraamd.
Siemens heeft deze startproblemen onderkend en een compleet pakket rfid-diensten uit één hand samengesteld onder de naam 'AutoID Services'. Van advisering en implementatie van alle hard- en software tot de aansluiting op het achterliggende it-systeem van de klant en het beheer van de oplossing met 24-uurs helpdesk – Siemens doet het allemaal. En doordat Siemens de complete oplossing levert en beheert, betaalt de klant alleen voor wat hij daadwerkelijk 'gebruikt', dus op basis van de hoeveelheid verstuurde gegevens.
Op de CeBIT 2007 zal Siemens zich vooral richten op aanbieders van consumentenproducten, de automobiel- en luchtvaartsector, de farmaceutische industrie, de gezondheidszorg en containerlogistiek. Er zullen rfid-voorbeelden te zien zijn van BMW en van de aanbieder van logistieke diensten van de televisiezender Premiere.