Na een periode van afwezigheid gaat Xerox toch weer entry level-producten aan de onderkant van het mkb leveren. Hieraan gekoppeld zoekt de printfabrikant nieuwe resellers om deze volumeproducten te gaan afzetten.
Met de terugkeer aan de onderkant van het mkb en een focus op de verkoop van volumeproducten zoekt Xerox echter geen nieuwe resellers die productgeoriënteerd zijn. "Nee, we zoeken value added resellers die als uitgangspunt hebben om een totaaloplossing aan te bieden", meent Martijn Brand, director office systems smb & channels. "Onze huidige resellers en nieuwe partners moeten zich kunnen onderscheiden van de concurrentie. Ze moeten zich richten op het middensegment. Met mijn ervaring die ik bij distributeur Tech Data heb opgedaan heb ik wel een aardig beeld van resellend Nederland. Daarom weet ik dat ons vernieuwde portfolio zeker interessant voor printresellers is. Uiteindelijk willen we de komende jaren in dit segment een fatsoenlijk marktaandeel pakken. Ik mik dan op de middenmoot; ik heb niet de illusie de concurrentie aan te gaan met partijen die op prijs spelen. Partijen die zich ook met toegevoegde waarde bezighouden zullen ons echter wel gaan tegenkomen."
2007
Naast de aankondiging dat Xerox zich weer opnieuw richting het kleinbedrijf begeeft, ontvouwde de printfabrikant ook zijn plannen voor 2007. Zo zal het bedrijf een technologische omslag van A3 naar A4 maken en komt de focus, hoe kan het ook anders, op kleur te liggen. Brand: "De drempel voor kleur wordt steeds lager en uiteindelijk wordt kleur de standaard. We verwachten dat het marktaandeel zwart/wit na 2009 zal gaan afnemen. Het is daarom ook zaak voor ons om ons marktaandeel in kleur te gaan vasthouden. We voeren hiervoor geen revolutionaire veranderingen door, maar we gaan wel duidelijker onze producten in het kanaal positioneren."