Easynet, leverancier van internationaal beheerde netwerk- en hostingdiensten, bericht dat zijn ‘Superbly Managed Solutions’ Customer Service Excellence Programma succes boekt.
Het programma heeft geleid tot grote zakelijke contracten met nieuwe en bestaande internationale corporate klanten. Dit zijn onder andere Time Warner, Coca-Cola Enterprises, Bravilor Bonamat, ViaMichelin, Sharp Europe, Greenpeace en Chevrolet Italia.
Het Customer Service Excellence Programma is ontworpen om feedback te krijgen van klanten, zodat verbeteringen kunnen worden aangebracht, gecommuniceerd en opgevolgd.
Via Michelin is al vijf jaar klant bij Easynet. Zijn Routeplanner-service wordt gehost in het Easynet-datacenter in Parijs en omvat meer dan 120 HP-servers en grote Cisco-switches die de toegangsplatforms leveren. De onderneming heeft een nieuw contract voor nog drie jaar getekend met Easynet, ter waarde van EUR 4m, en bekrachtigt daarmee haar sterke band met Easynet.
Bravilor Bonamat is ook al jaren klant bij Easynet en heeft zijn contract met vijf jaar verlengd. Dit bedrijf – een toonaangevende organisatie op het gebied van ontwikkelen, produceren en verkopen van professionele drankbereidingssystemen – is al sinds 2001 klant bij Easynet. Het bedrijf gebruikt het netwerk van Easynet voor gestroomlijnde, betrouwbare Enterprise Resource Planning-communicatie (ERP) en ter ondersteuning van zijn gecentraliseerde, geautomatiseerde procedurebeheer.
Het grote aantal nieuwe klanten dat profiteert van Easynet's uitstekend beheerde hosting- en netwerkoplossingen, omvat Time Warner, Coca-Cola Enterprises, Sharp Europe, Greenpeace, Altran Europa – bij Easynet-partner Megabyte – en Chevrolet Italia. De nieuwe klant Rayner & Keeler Ltd, gespecialiseerd in de fabricage van oogheelkundige producten, gebruikt Easynets MPLS-oplossing om 150 winkels, magazijnen en laboratoria te verbinden, ter ondersteuning van de implementatie van zijn nieuwe CRM-platform voor klantmanagement.
Martin Molloy, European Customer Service Director bij Easynet, zegt: "Veel ondernemingen zeggen dat zij toegewijd zijn aan hun klanten, maar slechts weinige stellen specifieke, meetbare doelen waar de organisatie als geheel naar streeft. En dat is precies wat wij hebben gedaan met ons Customer Service Excellence Programma. Onze klanten zijn de spil van onze onderneming en hun feedback is van essentieel belang. Wij hebben in geheel Europa een reeks initiatieven ontwikkeld, waaronder Europese klantenadviesraden: Customer Advisory Boards, frequente klantenenquêtes: Customer Measurement Surveys, en interne klantenkwaliteitsraden: Customer Quality Boards, om feedback aan te moedigen. Op basis van die feedback hebben we gedurende de afgelopen 12 maanden een aantal belangrijke wijzigingen aangebracht in onze onderneming."
Molloy vertelt verder: "Wij zijn erg blij dat we nu al resultaten zien in de vorm van deze fantastische nieuwe contracten. Daarnaast kennen wij de noodzaak van voortdurende verbetering en vernieuwing, en van grotere klantentevredenheid. We werken daaraan door onze dagelijkse prestaties en centrale strategische programma's te verbeteren."