Voor Capital ID, specialist op het gebied van het automatiseren van marketingprocessen, was 2006 een zeer succesvol jaar. Evenals de twee voorafgaande jaren verdubbelde het bedrijf zijn omzet.
Daarnaast werd de winst maar liefst verdrievoudigd. In 2007, wanneer Capital ID zijn vijfjarig bestaan viert, zal de groei naar verwachting nog harder doorzetten.
Capital ID heeft in 2006 voor het derde opeenvolgende jaar een omzetgroei van 100 procent gerealiseerd. Met de eigen ontwikkelde software ID manager is het bedrijf marktleider in Nederland op het gebied van Marketing Resource Management (MRM) en Digital Asset Management (DAM) . De animo voor ID manager groeit gestaag, getuige de uitbreiding van het klantenbestand in 2006. Bijna alle verzekeraars en hogescholen en diverse banken, uitzendorganisaties en ICT-organisaties zetten de software in om hun marketingactiviteiten te automatiseren. Daarnaast heeft Capital ID in 2006 diverse internationale implementaties verricht.
Ook voor 2007 zijn de verwachtingen hooggespannen. Dennis Steen, commercieel directeur van Capital ID: "De groeitrend zal zeker doorzetten. We merken dat de interesse voor Marketing Resource Management-software toeneemt. In Amerika zijn de voordelen op het gebied van procesoptimalisatie in marketing, resulterend in kostenbesparing en efficiencyverbetering, al jaren algemeen bekend. Gelukkig begint het besef in Nederland en de rest van Europa nu ook langzaam door te dringen. Het feit dat Capital ID zowel nationaal als internationaal een vooraanstaande positie in de markt heeft, blijkt wel uit het feit dat Gartner ons in 2007 gaat volgen. De concurrentie neemt wel toe. Ook grote spelers zoals SAP, Oracle, Siebel bewegen zich inmiddels op de markt voor Marketing Resource Management als aanvulling op hun CRM-strategie."
Capital ID werd in 2002 opgericht door Dennis Steen, Marc van Ballegooijen en Andrey Prins. Dankzij de bundeling van hun respectievelijke expertise is Capital ID uitgegroeid tot het succesvolle bedrijf dat het nu is. Steen was voorheen onder andere partner van een PR-adviesbureau, commercieel directeur bij Insite BV, Raad van Bestuurslid bij Devote N.V. en commercieel directeur bij Ordina. Van Ballegooijen komt uit de commerciële en financiële hoek, hij werkte onder andere voor Mergers & Acquistions Rabobank en was directeur van diverse bedrijven. Prins heeft een ICT-achtergrond, hij was onder andere technisch directeur van Insite BV en Devote Zwolle. Gedurende het vijfjarig bestaan van Capital ID is het personeelsbestand aanzienlijk gegroeid. In 2006 is het aantal personeelsleden zelfs meer dan verdubbeld (van 15 FTE naar 36 FTE). Naar verwachting zal het personeelbestand ook in 2007 minimaal verdubbelen.