SPSS, wereldwijd leverancier van software-oplossingen voor predictive analytics, heeft tijdens zijn internationale sales kickoff meeting 2007 bekend gemaakt dat het huidige partnerprogramma uitgebreid wordt.
Die uitbreiding is een reactie op de groeiende vraag naar oplossingen voor Predictive Enterprise en Enterprise Feedback Management.
Uitbreiding van de partnerstructuur stelt SPSS in staat om innovatieve oplossingen te ontwikkelen voor zakelijke probleemstellingen. Binnen de nieuwe structuur wordt bovendien meer aandacht besteed aan de partners door middel van training, nieuwe methodes, een portal, een nieuwsbrief en meer focus op de verticale markten.
Strategische partners die deelnemen aan het uitgebreide SPSS partnerprogramma zijn onder andere: CGI en LogicaCMG (consultancy/system integrators); IBM, Oracle en HP (technologie); Information Builders Inc., MicroStrategy en SAP (complementaire software) en Aprimo, HP en MJM (resellers). Al deze ondernemingen hebben een leidende positie verworven binnen hun markt, zowel horizontaal als verticaal.
"Nu wij ons meer richten op Predictive Enterprise Solutions is het zeer belangrijk om nauw samen te werken met partners die zich hebben bewezen in de markt. Samen kunnen wij onze klanten de technologie, instrumenten en service bieden om hun bedrijfsprocessen te optimaliseren", zegt Patrick McCue, vice-president wereldwijde allianties bij SPSS.
Mike Schroeck van IBM voegt hier aan toe: "Wij zien predictive analytics als een logische vervolgstap voor business intelligence. Door met SPSS samen te werken kunnen wij onze klanten betere oplossingen bieden die zorgen voor concurrentievoordeel en aansluiten bij IBM's visie op information on demand."