Imation, marktleider op het gebied van verwisselbare opslagmedia, heeft Romano Fava (38 jaar) benoemd tot channel marketing manager Europe.
Fava is in deze functie verantwoordelijk voor alle marketingactiviteiten binnen het business-to-businesskanaal. Met de benoeming van Fava wil Imation in Europa de marketingactiviteiten via het kanaal intensiveren en haar distributiebeleid harmoniseren.
Imation voert verschillende merken naast het eigen Imation, te weten Exabyte, IBM en Memorex. In 2007 zal Imation het kanaal steunen met diverse marketingprogramma´s. Doelstelling van deze programma´s is het gebruik van betrouwbare data-opslagproducten voor back-up en archivering te bevorderen en om de verkoop door Imation's distributiepartners te stimuleren.
Voor zijn komst naar Imation, was Romano Fava bijna zeven jaar werkzaam bij Ingram Micro als Business Unit Manager van de divisie die zich bezighoudt met opslagmedia, printerbenodigdheden en accessoires. Daarvoor heeft Fava verschillende functies vervuld als productmanager bij verschillende ondernemingen.