Naar nu blijkt heeft de rechtbank van Zwolle 24 januari 2007 het faillissement uitgesproken over Tel2Com uit Almere. De website van de distributeur is nog wel bereikbaar, maar de telefoon wordt inmiddels niet meer beantwoord.
Erik Preisser, directeur van Tel2Com, wil niet veel zeggen over het faillissement van zijn bedrijf. Preisser: "Het is vervelend hoe het allemaal gelopen is en de curator handelt nu alles af. Ik ben een telecom- en it-man in hart en nieren, dus men ziet me vanzelf wel weer in deze markt terug. Maar dat zal zeker niet de markt voor gespreksopname zijn."
Preisser kreeg Tel2Com in handen toen hij in juni 2006 de aandelen van de toenmalige eigenaar Jeff Scipio overnam. Tel2Com was onder zijn leiding al een samenwerking met B&A Telecom in Groningen aangegaan en eigenaar Arjen Heidema zag het faillissement van Tel2Com al aankomen. "Externe factoren maakt het voor Preisser niet meer leuk om zich bezig te houden met de business van gespreksopname", aldus Heidema. "Hij heeft daarom de handdoek in de ring gegooid. Eind 2004 zijn wij met Jeff Scipio een samenwerking aangegaan waarin wij hem een demoruimte verstrekten. Ook liep onze support via Scipio's Tel2Com. Het faillissement van Tel2Com raakt mij niet echt, al kost het me wel wat installaties. Ik ga mijn klanten aanschrijven en koop voortaan de CallCatcher-producten bij distributeur OptiLogix."
Director sales & support van OptiLogix Sumihiro Smid meent dat het faillissement van Tel2Com 'dramatisch voor alle betrokkenen is'. "Tel2Com was geen slecht bedrijf en dit faillissement brengt toch een stukje negativiteit. Tel2Com verkocht onze CallCatcher-producten en het vervelende is dat deze situatie niet goed is voor de naam van ons product. Toch zijn de gevolgen voor de markt minimaal, omdat wij een half jaar geleden al zelf de distributie van onze producten zijn gestart. Tel2Com was daarom een subdistributeur van ons geworden, een gat wat wij nu gaan opvullen. Over garanties hoeven de eindgebruikers zich in ieder geval geen zorgen te maken, die lopen via ons."
Tel2Com wist in de jaren 2004 en 2005 zijn naam te vestigen in de telecommarkt. De distributeur had zich namelijk gespecialiseerd in gespreksopnameapparatuur, een nichemarkt die floreerde door de invoering van de Wet Financiële Dienstverlening. Deze wet verplicht financiële instellingen te allen tijde hun afspraken te kunnen aantonen. Met het opnemen van telefoongesprekken speelde Tel2Com handig in op deze verplichting, omdat ook mondelinge afspraken per telefoon bewezen konden worden. De florerende business werd voor Jeff Scipio met Tel2Com eind 2005 beloond met het winnen van een CRN Channel Award als beste telecomdistributeur.