In 2006 heeft GN zijn zakelijke- en consumentendivisies GN Netcom en GN Mobile, beter bekend als Jabra, samengevoegd. Deze fusie heeft tot gevolg dat GN de naam Jabra als productnaam voor het gehele headsetportfolio invoert. Alle bestaande producten zullen in de komende 12 tot 15 maanden omgezet worden naar het Jabra merk.
Naar aanleiding van divers marktonderzoek, feedback van partners en feedback van klanten is besloten om de naam Jabra verder te handhaven. Er is gebleken dat er behoefte is aan één identiteit die de unieke eigenschappen van onze headsets perfect weergeeft. Jabra is de naam die de historie van innovatie, leiderschap op het gebied van technologie en optimale kwaliteit reflecteert.
De komende maanden zal de rebranding van start gaan. Op korte termijn zal de GN500 serie. omgedoopt worden tot de Jabra GN5000 serie. In april staat de lancering van de nieuwe Jabra website gepland. Het doel is om in 2008 een uitgebreid Jabra portfolio voor Office, Call Centers en Mobile onder één naam aan te bieden.
Jabra verwacht dat het aanbieden van alle headsets onder één naam zal helpen een nog effectievere organisatie te worden die snel en slagvaardig kan inspelen op de behoeftes van distributeurs, wederverkopers en gebruikers.