Compuware heeft Proxima Technology overgenomen. De Centauri-software van Proxima helpt it-afdelingen bij het oplossen van een van hun belangrijkste problemen: het vanuit een zakelijke optiek inzicht geven in geboden it-diensten.
It-managers kunnen dankzij Centauri effectief communiceren met business managers en prioriteiten stellen binnen de diensten die moeten worden geleverd. Centauri voorziet klanten naast een coherent inzicht in de geleverde diensten ook in een platform voor Service Level Management. Daarnaast biedt Centauri de basis voor het op geautomatiseerde wijze verbeteren van de kwaliteit van aan geboden diensten. Dit is op ITIL, Six Sigma en best practices gebaseerd.
Gezamenlijk maken Compuware Vantage en Centauri het klanten nu mogelijk om eindgebruikerservaringen te combineren met gegevens over de prestaties van individuele applicaties en de informatie over storingen en problemen die door servicedesks worden verzameld. Hierdoor ontstaat een goed geïntegreerd en uitgebreid beeld van de aan de business aangeboden IT-dienstverlening.
"Compuware biedt een uitgebreide reeks van oplossingen waarmee it-afdelingen hun operationele efficiency kunnen verhogen, samenwerking met de business kunnen verbeteren en it-hulpmiddelen beter kunnen afstemmen op de prioriteiten van de organisatie", zegt Maurice Groeneveld, vice president Centraal-Europa van Compuware. "Centauri sluit naadloos aan op Vantage, onze oplossing voor application service management die inmiddels door meer dan 4000 klanten wereldwijd wordt gebruikt. Met Vantage kunnen zij de prestaties van applicaties vanuit het gezichtspunt van de eindgebruiker onderzoeken."
Doordat Centauri het mogelijk om maakt zowel real-time als historische gegevens over het al of niet voldoen aan service level-afspraken aan te bieden, sluit het product ook goed aan op Compuware's Changepoint IT Portfolio Management-oplossing.