Met de integratie van de Q-go Interaction Manager in Tridions web content management applicatie kan Tridion een complete oplossing aanbieden op het gebied van online communicatie.
Q-go, producent van Customer Interaction Management software en Tridion, leverancier van content management oplossingen voor zakelijke communicatie, hebben een samenwerkingsovereenkomst gesloten.
Door de samenwerking tussen beide partijen kunnen klanten de Q-go Interaction Manager en Tridions web content management applicatie inzetten vanuit één beheers- en functionaliteitomgeving. Organisaties krijgen hierdoor via hun web content management applicatie een actueel inzicht in klantbehoeften en kunnen daardoor hun klantenservice en online omzet eenvoudig verhogen. Een van de eerste gezamenlijke klanten, is het UWV.
"Door de integratie van de Q-go Customer Interaction Management applicatie in het Tridion CMS kunnen wij de UWV-website zo inrichten dat de klant onze dienstverlening veel persoonlijker ervaart en het beheer ervan centraal geregeld kan worden. Het resultaat is een zichtbare verhoging van de klantwaardering," aldus Erwin Schaapman, programma manager bij het UWV.
"Onze klanten verwachten een totaaloplossing op het gebied van online communicatie. In ons aanbod ontbrak echter nog de mogelijkheid om in eigen bewoordingen vragen te stellen en deze interactie te analyseren. Q-go is al jaren marktleider op het gebied van ‘natural language search' en we hebben een aantal gemeenschappelijke klanten. Voor ons als internationale CMS-leverancier is Q-go daarom een zeer geschikte partij om mee samen te werken", aldus Pieter Varkevisser, CEO van Tridion.
Marcel Smit, CEO van Q-go, is verheugd over de intensieve samenwerking: "Het is geen toeval dat Tridion en Q-go elkaar hebben gevonden. Beide partijen hebben een aansprekende, overlappende klantenkring die we met deze samenwerking nog beter van dienst kunnen zijn. Daarbij biedt deze overeenkomst volop kansen voor Q-go's groeistrategie."