Na alleen maar direct verkocht te hebben, gaat Bull nu ook een indirect kanaal opzetten. Voor Nederland is daarom Jeroen van der Lugt als partnermanager aangesteld en hij is inmiddels gestart met een zoektocht naar isv’s, system integrators en var’s.
Voor het opzetten van een indirect verkoopmodel heeft Bull tot 2009een roadmap opgesteld. Voor Nederland houdt dit in dat er de komende twee jaar ongeveer twintig nieuwe, serieuze partners gaan worden aangesteld. "Wij verwachten dat in 2009 ons indirect kanaal verantwoordelijk zal zijn voor 10 tot 20 procent van de totaalomzet", aldus de kersverse partnermanager bij Bull Nederland Jeroen van der Lugt. "Dit zal echter dichter bij de 20 dan de 10 procent liggen. Wij zoeken softwarepartijen, si's en value added resellers die nu al kennis hebben van high availibility- en open source-oplossingen. Voor hen willen wij onze kennis en producten openstellen zodat we samen ons huidige klantenbestand en nieuwe klanten kunnen gaan benaderen."
De afgelopen jaren is de bekendheid van het bedrijf Bull achteruit gegaan en een nieuw managementteam onder leiding van ceo Didier Lamouche kwam met als wapen daartegen al met een nieuwe identiteit, logo en strategie. Van der Lugt: "De directe verkoop staat inmiddels weer op de rit en met Bull zijn we weer helemaal terug. Nu gaan we een indirect kanaal opzetten en we merken meteen al dat partijen graag met ons willen praten. Het komende half jaar zullen we de eerste overeenkomsten sluiten waarna de indirecte verkopen daadwerkelijk gaan aanvangen. Dat samen met ons open karakter gaan er voor zorgen dat het oude en gerenommeerde merk Bull weer een begrip in de markt gaat worden."