VoiceCyber Europe maakt deze week zijn partnerprogramma en beleid bekend voor Nederland. De komende maanden zal dit beleid ook gelden voor Polen, Turkije en de daaraan omringende landen.
"Eindgebruikers willen steeds meer zekerheid en kiezen vandaag de dag steeds meer voor gecertificeerde monitoring en recording systemen", zegt Jeff Scipio, directeur van VoiceCyber Europe. "Leveranciers, fabrikanten en distributeurs wiens producten niet door PBX-fabrikanten zijn gecertificeerd, zullen steeds moeilijker partners vinden die hun producten willen en kunnen verkopen. Alle producten van ons zijn gecertificeerd door ondermeer Avaya, Mitel, Siemens en Alcatel. Om de partner maximaal voordeel te bieden van de certificaties, zijn wij met het partnerprogramma VQP- (VoiceCyber Quality Partner) programma begonnen. Ik denk dat dit het antwoord is op de vraag waarom nicheproducten zoals monitoring en recording niet eenvoudig verkocht worden en waarom partners winsten laten liggen."
Volgens VoiceCyber Europe moet VQP leiden tot een transparant prijsbeleid, meer kennis én winsten bij partners. VQP is verder geënt op 'margin by knowledge, effort and loyality'. Scipio: "Juist vanwege al deze kwaliteitscertificaten zijn wij naar onze partners verplicht dat zij met dezelfde garanties kunnen verkopen en installeren, om zo min mogelijk risico te lopen en hierdoor zoveel mogelijk winst te maken. Immers, des te minder onze partners terug hoeven te komen bij hun klant, des te meer winst zij overhouden. Het partnermodel moet zowel partners als VoiceCyber Europe ten goede komen. In de traditionele modellen kijken distributeurs uitsluitend naar gerealiseerde omzet en niet naar inzet en het vergaren van kennis van partners. Wij zijn echter van mening dat het opdoen van kennis, aantoonbare inzet én loyaliteit wel degelijk beloond dienen te worden."