Bell Micro heeft net een naamsverandering ondergaan en een nieuwe man aan het roer gezet. Nu wil de value-added it-distributeur nauwer samenwerken met resellers, zegt Huib Klaassens, de nieuwe country manager van Bell Micro, in een exclusief interview met CRN.
"We willen met hen meedenken, onze kennis beter inzetten bij resellers en maximale ondersteuning leveren", aldus Klaassens, voorheen de general manager Nederland van Bell Micro. Verder zijn er geen veranderingen te verwachten dit jaar. "We hebben een succesvol concept en dat gaan we niet wijzigen."
Bell Micro heeft geen formeel partnerprogramma voor resellers. "We kijken niet naar hun omzet en verplichten hen niet zich aan een bepaalde sales target te houden." Wel biedt de distributeur marketing- en verkoopondersteuning aan voor resellers die aangeven hier behoefte aan te hebben.
Bell Micro heeft bijvoorbeeld een democentrum waar oplossingen gedemonstreerd kunnen worden met en door resellers, aan klanten van resellers. "Maar dat is niet nieuw", haast Klaassens zich te zeggen. "Het is alleen goed om het nog eens onder de aandacht te brengen."
Bell Micro is dan ook in een "doorontwikkeling modus", zoals Klaassens het noemt, maar hij vindt de aanpak nog te gesegmenteerd.
Voorheen bestond Bell Micro binnen Nederland uit twee organisaties: Bell Microproducts Solutions en Bell Microproducts Europe. Per 1 januari 2007 vallen deze divisies met Ideal Hardware, Open PSL en MCE wereldwijd samen onder één naam: Bell Micro. Voor Bell Micro is de uitdaging van het jaar dan ook de volgende boodschap over te brengen naar resellers en leveranciers: "We zijn Bell Micro, en niet de afzonderlijke segmenten."