KPN is 2007 gestart met een nieuwe organisatiestructuur waarin de klant centraal staat en niet langer de techniek en producten de organisatie bepalen.
De divisies vaste telefonie en mobiel zijn opgegaan in de nieuwe klantsegmenten: zakelijke- en consumenten markt. Belangrijkste reden om dit te doen, is dat de klant in deze tijd, waar onderscheid tussen technieken vervaagt, het liefst geholpen wil worden aan één loket. Vooral vanuit de zakelijke markt was die vraag al eerder ontstaan, aldus de telecomleverancier. KPN bestuursvoorzitter Ad Scheepbouwer: "De overgang naar de nieuwe multimediale omgeving past in de strategie van KPN die er op gericht is de klant en diens behoefte en diensten centraal te stellen in het dienstenaanbod, klantcontact en de marktbenadering. We verwachten dat dit wezenlijk bij kan dragen aan het realiseren van groei van marktaandeel en van omzet en winstgevendheid." De KPN-organisatie in Nederland bestaat naast de onderdelen zakelijke- en consumentenmarkt verder uit een segment Wholesale & Operations, IT Nederland en het Corporate Center. De mobiele en vaste diensten die voorheen werden aangeboden door KPN Mobile The Netherlands B.V. en KPN Telecom B.V. worden vanaf 1 januari 2007, na een fusie tussen beide vennootschappen, aangeboden door KPN B.V. De mobiele dochters E-Plus in Duitsland en Base in België vallen onder Mobile International.