Business Objects, leverancier van Business Intelligence (BI) software, wil met zijn partners in 2007 meer actief worden in de mid-market.
Dit zeggen Coert Baart, mid-market sales director Benelux, en Sabine Palinckx, managing director Business Objects Benelux. Volgens Palinckx zijn belangrijke groeimarkten op dit moment EIM (enterprise information management) dat gebruikt wordt voor het vastleggen van nauwkeurige informatie uit datebases en core business intelligence. "Ook EPM (enterprise performance management) is een belangrijke markt, dat goed toepasbaar in branche zoals retail, finance en overheid waarmee de prestaties van diensten en producten kan worden gemeten. Deze oplossingen kunnen goed op een erp-systeem worden verkocht."
Business Objects, dat zowel direct als indirect verkoopt wil vooral verder groeien in de mid-market, dat moet met de bestaande partners gebeuren, aldus Baart: "Die markt is nog niet helemaal ontgonnen. Het gaat hierbij in Nederland om twintig VARs die waarde toevoegen in de verkoop van datawarehousing. Daarnaast wordt de markt bewerkt door 50 resellers, zoals Misco. Ten derde willen we groeien met onze oem-partners, zoals Qwise, Westbury en Philips Medical. Alle partners geven we ondersteuning, zoals een trainingsprogramma hoe ze aan hun goede demonstratie kunnen geven. VARs kunnen goede zaken met ons doen, want we geven aan hen producten waarmee ze uren kunnen maken."