StreamServe, specialist in Enterprise Document Presentment (EDP) ontvangt een Amerikaans patent voor een 'methode en systeem om inkomende datastromen te transformeren'.
De technologie verwerkt en analyseert datastromen uit diverse informatiesystemen zoals ERP, CRM, SCM en content management. Organisaties zijn daardoor in staat hun massacommunicatie om te zetten in persoonlijke en consistent opgemaakte communicatie, zonder hiervoor hun informatiesystemen aan te passen. Klanten ontvangen documenten waarvan de inhoud, frequentie en communicatiemedium zijn afgestemd op de persoonlijke wensen en situatie.
Deze technologie is geïntegreerd in StreamServe Persuasion, een EDP-oplossing die het mogelijk maakt om alle beschikbare informatie over klanten beter te benutten voor gepersonaliseerde communicatie. De technologie analyseert en ontleedt allerlei formaten aan ongestructureerde data, afkomstig uit diverse bedrijfsinformatie-systemen. Op basis daarvan zijn organisaties in staat om documenten in ieder willekeurig formaat automatisch samen te stellen, consistent conform huisstijl op te maken en via ieder gewenst kanaal, geprint of digitaal, naar de klant te sturen.
De gepatenteerde technologie is schaalbaar en daarmee geschikt voor omgevingen met grote transactievolumes, waarin hoge eisen worden gesteld aan prestaties en beschikbaarheid van systemen. De technologie combineert alle relevante informatie uit diverse systemen, zonder dat dataconsolidatie nodig is. Zo kan een rekening van een klant zijn samengesteld uit gegevens afkomstig uit een SAP-systeem en een ander informatiesysteem, zoals een productcatalogus. De opmaak, frequentie en distributie vindt automatisch plaats conform het klantprofiel zoals in het CRM-systeem is vastgelegd. Hierdoor ontstaat een efficiënt gestroomlijnd proces om hoogwaardige, persoonlijke en duidelijke documenten te maken en de relatie met de klant verder te versterken.
"StreamServe beschikt over een team van experts die zich toeleggen op het ontwikkelen van innovatieve producten en technologieën om de operationele efficiëntie van onze klanten te verbeteren, klanttevredenheid te vergroten en hun omzet te verhogen", zegt Chris Stone, president en CEO van StreamServe. "Wij zijn een van de voorlopers op het gebied van persoonlijke klantcommunicatie op grote schaal. Wij blijven technologieën ontwikkelen waarbij onze klanten hún klantcommunicatie kunnen verbeteren."