Email Systems, Europaâ??s snelstgroeiende leverancier van managed e-mail securitydiensten (anti-spam, anti-virus, archivering en e-mail management) opent vandaag een eigen vestiging in Leidschendam.
Email Systems betreedt de Nederlandse markt in een periode waarin gebruikers alleen al de afgelopen drie maanden het e-mailvolume vanwege spam hebben zien verdubbelen. Terwijl gelijktijdig steeds hogere compliance eisen worden gesteld aan bedrijven, en de klachten over de onbeheersbaarheid van e-mail toenemen. Email Systems verwacht, via een distributiekanaal van tien tot twintig gecertificeerde partners, voor het einde van 2007 enkele honderden klanten te verwelkomen.
Toetreding tot de Nederlandse markt, de vierde markt van Europa, is een logische volgende stap voor Email Systems dat zich eerder met succes op de Engelse en Scandinavische markt begaf. Email Systems ziet veel mogelijkheden voor zijn e-maildiensten vooral omdat veel Nederlandse bedrijven reeds zeer vertrouwd zijn met het concept van managed services als effectief alternatief voor in-house oplossingen. Het marktaandeel van managed services is nu nog laag is en de concurrentie versnipperd. Email Systems verwacht vooral veel belangstelling van de MKB markt.
“De behoefte aan het filteren van virussen, spam en pornografie is groot”, zegt Jeroen Vroemen van Email Systems Nederland. “Maar naast filtering hebben bedrijven in toenemende mate de behoefte om de controle terug te krijgen over hun e-mail, die in de afgelopen jaren steeds onbeheersbaarder is geworden. Daarnaast willen steeds meer bedrijven hun mail efficiënt kunnen archiveren en terugvinden, om te voldoen aan alle nieuwe regeltjes en wetgeving op het gebied van compliance. Wij leveren klanten alle drie: Protection, Management en Compliance. Onze bestaande klanten in Nederland zijn zo positief dat ik er alle vertrouwen in heb dat we ook in Nederland succesvol gaan worden.”
Neil Hammerton, Chief Executive Officer van Email Systems, voegt toe:
“Ik verwacht een zeer sterke groei van de Nederlandse markt omdat ontzettend veel bedrijven momenteel moeite hebben om met de enorme veranderingen om te gaan op het internet de laatste maanden; bedrijven zien hun bedrijfskritische e-mail steeds vaker ondersneeuwen in de enorme spamgolf. Onze nieuwe vestiging in Nederland heeft de onvoorwaardelijke steun van onze technische experts, en zal dezelfde hoogwaardige service leveren aan Nederlandse klanten die een oplossing zoeken voor de groeiende problemen met hun e-mail.”