Ericsson en IT-entertainmentbedrijf Aim4Music hebben een samenwerkingsovereenkomst gesloten om leveranciers van media- en entertainmentdiensten het meest uitgebreide digitale muziekplatform in de Benelux te bieden.
De twee bedrijven leveren een muziekportal waarmee zowel via internet als mobiele netwerken ringtones, videoclips en muzieknummers aangeboden kunnen worden. Met de samenwerking willen Ericsson en Aim4Music een sterke positie creëren op de markt voor muziekportals in de Benelux.
De service wordt aangeboden als een white label muziekdienst waarbij het uitgebreide muziekaanbod van Aim4Music wordt gecombineerd met Ericsson’s mobiele muziekplatform, en gepersonaliseerde content. Consumenten hebben daarmee overal en altijd toegang tot de nieuwste content. Daarbij hebben zij de flexibiliteit om de muziek onderweg of op hun pc te ontvangen zowel á la carte- als op abonnementsbasis.
De samenwerking combineert onderdelen van Aim4Music’s pc-aanbod en Ericsson’s white label muziekdienst. Deze dienst wordt op dit moment door meer mobiele operators gebruikt dan iedere andere gepersonaliseerde muziek service ter wereld.
Binnen de samenwerking levert Aim4Music de muziek, de programmering, webontwikkeling en integratie met de back-end. Ericsson voegt de content voor de mobiele telefoon samen zoals ringtones en logo’s en handelt de verkoop af voor operators. Daarnaast zorgt Ericsson voor de verdere ontwikkeling van draadloze toepassingen, integratie en ondersteuning van operators en hosting. Met de oplossing kan optimaal geprofiteerd worden van de omzetmogelijkheden. Ook functioneert de dienst op de mobiele toestellen van alle grote fabrikanten.
Henri Lessing, CEO van Aim4Music: “Ericsson beschikt over complementaire muziekproducten en geavanceerde kennis van mobiele toepassingen. Samen met onze know-how en contacten met entertainment-partijen ontstaat er een compleet aanbod van techniek en creativiteit waarmee we tegemoet komen aan de sterke vraag naar dit soort oplossingen.”
“Muziekdistributie via het internet en de mobiele telefoon die aansluit bij de wensen van zowel de artiest als de consument, is sterk in opkomst en zal ook niet meer verdwijnen”, vertelt Nils de Baar, Algemeen Directeur Ericsson in Nederland. “Aim4Music is een partij met waardevolle kennis en ervaring in de muziekbranche. Door de combinatie ontstaat er synergie en bieden we onze klanten een totaaloplossing.”