Alcatel-Lucent, de grootste communicatieleverancier ter wereld, presenteert zijn nieuwe logo.
Het nieuwe logo symboliseert de twee organisaties die in elkaar overvloeien. Het staat symbool voor de visie van het bedrijf, dat fascinerende communicatiediensten het dagelijks leven van mensen verrijken. “Met de gecombineerde naam Alcatel-Lucent kunnen wij verder bouwen aan de sterke naamsbekendheid van beide bedrijven”, zegt Serge Tchuruk, Chairman of the Board van Alcatel-Lucent. “Daarnaast geeft de gecombineerde naam Alcatel-Lucent aan dat wij onze klanten zowel continuïteit als gedrevenheid blijven leveren.” Het nieuwe logo is een gestileerde versie van een oneindig symbool dat de indruk geeft met de vrije hand getekend te zijn. De letters A en L zijn verwerkt in het symbool. Het is zowel vloeiend als oneindig. De kleur van het nieuwe logo is paars, een krachtige kleur die symbool staat voor ambitie en eveneens wordt geassocieerd met creativiteit, wijsheid en waardigheid.
“Ons nieuwe logo staat symbool voor de eindeloze mogelijkheden in de toekomst en onze belofte om een sterke en duurzame bondgenoot voor onze wereldwijde klanten te zijn”, zegt Patricia Russo, Chief Executive Officer van Alcatel-Lucent.