RES, leverancier van softwareoplossingen voor het beheer en onderhoud van Windows desktop omgevingen, heeft een nieuwe partnerprogramma op het jaarlijkse partner evenement RES Focus 2007 onthult.
LogicaCMG, een belangrijke internationale ICT-dienstverlener, is de eerste partij die zich Consulting Partner mag noemen binnen het nieuwe partnerprogramma van RES. “Sterk zijn waar je sterk in kan zijn, dat is waar het om draait. Ons nieuwe partner programma sluit hier feilloos op aan. Gezien de omvang en staat van dienst van LogicaCMG, en haar aanpak gericht op verticale markten, verwachten we veel van de samenwerking”, zegt Marcel Bink, vice president channel management EMEA bij RES. Voor LogicaCMG betekent de samenwerking met RES dat er duidelijke invulling gegeven kan worden aan de beheer- en beheersbehoeften van haar klanten.
RES richtte onlangs een eigen verkooporganisatie op om zich, samen met partners, te richten op het binnenhalen van zogenaamde enterprise accounts. Vandaag presenteert RES het definitieve verkoopmodel aan haar partners. In dit model wordt onderscheid gemaakt tussen Distributeurs, Consulting Partners, Resellers en Training Centers. Resellers worden daarbij onderverdeeld in brons, zilver, goud en platinum partners. De nieuwe tak van Consulting Partners zal bestaan uit non-reselling partners, die de RES producten gunstig positioneren richting (potentiële) klanten, maar hierin wel onafhankelijk blijven. De distributeurs en resellers profiteren op hun beurt van de relatief grotere omvang van de opdrachten, zonder dat dit ten koste gaat van de marges.