Onlangs liet mijn auto mij in de steek. De hulpdienst was snel ter plaatse en wist me haarfijn uit te leggen wat er allemaal mis was onder de motorkap. Wat auto’s betreft ben ik een leek en heb maar weinig opgestoken van dat gesprek. Mijn motto is dan ook: ‘Een auto moet het gewoon doen: sleutel erin en rijden maar.’
Op in ieder geval één punt hebben de autobranche en de netwerkmarkt een sterk raakvlak. De gebruiker dient vooraf goed ingelicht te worden over de specifieke kwaliteit en de prestaties, maar is daarbij veelal minder geïnteresseerd in wat er precies onder de ‘motorkap’ zit.
De ontwikkeling van de draadloze netwerkmarkt heeft ertoe geleid dat er nu een totaaloplossing voor de consument kan worden aangeboden. Het is nu zaak voor de vendors en resellers om gebruikers uitleg te geven over de mogelijkheden van een geïntegreerde draadloze netwerkoplossing.
Vandaag de dag speelt connectiviteit een sleutelrol in een draadloos thuisnetwerk, waar dat al enige tijd weggelegd was voor het leven buitenshuis. De meeste consumenten hebben thuis een aantal apparaten staan die al dan niet met elkaar verbonden zijn. Vendors en de kanaalpartners moeten nu de handen ineenslaan en de gebruiker informeren dat een totaaloplossing niet langer toekomstmuziek is.
Door de voortdurende ontwikkelingen in de markt, alsmede de introductie van de draadloze n-standaard, zijn consumenten nu in staat om naast pc’s, ook telefoons, mediaspelers, printers en andere randapparatuur draadloos met elkaar te verbinden binnen hun netwerkomgeving. Daarbij is het van belang dat zij goed en helder geïnformeerd worden over de uitbreiding van mogelijkheden, zonder daarbij te veel in technische details te treden. Kortom: de verkopende partij dient zijn klanten in te lichten over het complete aanbod zonder uit te wijden over hetgeen dat er onder de motorkap zit. Sleutel erin en rijden maar!
Judith Eijkelboom
Regional Sales Manager Benelux Linksys