Hoogopgeleide ict-professionals kiezen KPN als hun favoriete werkgever. Dat blijkt uit onderzoek van Intermediair dat op het Arbeidsmarkt Event werd bekendgemaakt.
De complete lijst werd aangevoerd door Philips. Vooral de naamsbekendheid droeg hieraan bij. Daarnaast gaven de ondervraagden aan dat het bedrijf goed aansluit bij ambities en toekomstwensen. Vorig jaar moest de elektronicagigant zijn toppositie afstaan aan Shell. Het zijn vooral mannen die Philips noemen als favoriete werkgever. Vrouwen geven de voorkeur aan de Rabobank. Shell scoort het beste bij hoogopgeleide allochtonen.
In de categorie ICT/telecom weet KPN de winst binnen te slepen. Philips is winnaar in de categorie Industrie. Bij Financiële Instellingen wint de Rabobank en bij Media is dat Sanoma Uitgevers.
Meer informatie is te vinden op www.intermediair.nl/arbeidsmarktevent.
Als gepensioneerd KPN-er begrijp ik deze ontwikkeling prima. Met een KPN op de weg terug krijg je een uitstekend onderdeel voor je CV in handen. Maar net als dat voor IBM vroeger gold: je moet wel op tijd weer weg wezen, want dan pas oogst je voordat de zoveelste afslanking je treft! Op die manier gaat KPN dus ook steeds meer op de IT-sector lijken, waar frequente wisselingen van medewerkers nu eenmaal normaal zijn.