Checkpoint Systems maakt bekend ADS Worldwide te hebben overgenomen. Met de overname is 8,5 miljoen dollar in contanten gemoeid, plus sluitingskosten.
ADS is gevestigd in Hull, Engeland, en is wereldwijd een vooraanstaand leverancier van tags, labels en overige uitrusting voor textielfabrikanten, retailers en merken. ADS is actief in het Verenigd Koninkrijk, Hong Kong, China, India en Turkije en heeft wereldwijd meer dan 235 werknemers. De overname biedt Checkpoint grotere technologische en productiemogelijkheden in het Verenigd Koninkrijk, China en Turkije. Daarnaast betekent het een uitbreiding van het netwerk van wereldwijde printshops. Verwacht wordt dat de overname meer dan 20 miljoen dollar aan inkomsten zal opleveren in 2007 en vanwege integratiekosten in het eerste jaar en boekhoudingsactiviteiten rondom de acquisitie een neutraal tot licht positief effect zal hebben op de inkomsten per aandeel.
George Off, Chairman en CEO van Checkpoint: “De acquisitie van ADS is in lijn met onze strategie om de activiteiten van ons CheckNet servicebureau te laten groeien en zo grotere toegevoegde waarde te creëren voor onze klanten en aandeelhouders. Checkpoint’s doorlopende betrokkenheid bij vooraanstaande bronbeveiligingsoplossingen voor de wereldwijde textielretail wordt nogmaals onderstreept. ADS heeft een prima klantenbestand en kenmerkt zich door een uitmuntend producten- en dienstenaanbod. Onze samenwerking biedt klanten geavanceerde mogelijkheden voor databeheer en logistiek via ons uitgebreide netwerk van servicebureaus. Daarnaast betekent het een verbetering van ons Electronic Article Surveillance (EAS) bronbeveiligingsprogramma.”
ADS-president Simon Winstanley: “De verkoop aan Checkpoint betekent voor ADS-klanten dat ze dezelfde kwaliteit van dienstverlening blijven ontvangen als voorheen, terwijl ze kunnen profiteren van een uitgebreid wereldwijd netwerk van vestigingen en technologieën, waaronder geïntegreerde RF-EAS labels en laser print. ADS zal ook voordeel ondervinden van Checkpoint’s substantiële investeringen in technologieën als RFID.”