Petra Goebel is bij Collax benoemd tot nieuwe Director of Marketing EMEA. Goebel zal zich in die functie vooral richten op Channel Marketing met het accent op de Europese markt. Zij gaat de partnerprogramma's van Collax versterken en coördineren. Collax is op dit moment actief in Duitsland, de Benelux, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, Oostenrijk, Zwitserland en Scandinavië.
Petra Goebel beschikt over 14 jaar ervaring in sales in de IT-sector. Zij startte haar loopbaan bij Computer 2000 in Duitsland. Daarna werd ze Sales Channel Manager bij Computer Associates. Tot voor kort was ze Sales Manager Central Europe bij Micrografx/Corel.
"Collax blijft zich voor de volle honderd procent richten op een succesvolle channel sales-benadering. Wij zijn blij met de ervaring en kennis die Petra Goebel meebrengt op dat gebied", zegt Bertram Mandel, Vice President Sales & Marketing EMEA bij Collax. "Het genereren van leads voor en met channel partners binnen het Collax Partner Program wordt de belangrijkste verantwoordelijkheid voor de Director Marketing."
"Wij hebben het voornemen om onze lijst van partners in Duitsland te completeren. We starten met Hesse in het Saarland en in de nieuw gevormde bondsstaten. In Europa ligt de focus op Oostenrijk, Zwitserland, Nederland en het Verenigd Koninkrijk", zegt Petra Goebel, "Daarnaast maken we e-Marketing-tools beschikbaar voor onze partners, waarmee ze hun eigen webinars en web-casts kunnen opzetten."
In Duitsland telt Collax zo'n twaalf Platinum Partners, 120 Gold Partners en 200 Business Partners. Overige partners zijn gekwalificeerd met het oog op specifieke expertise in Groupware/Communicatie (Collax OpenXchange Server) of IT-beveiliging (Collax Security Gateway). Partners die oplossingen bieden aan het MKB vormen tevens een focusgebied voor Collax.