SAP Nederland, leverancier van bedrijfssoftware voor zowel multinationals als midden- en kleinbedrijven, heeft recent Otto Ott aangenomen als directeur marketing & business development.
Eén van de uitdagingen in zijn nieuwe functie is groei realiseren voor SAP in het Nederlandse midden- en kleinbedrijf (mkb). Gebruiksvriendelijke en branchespecifieke SAP-applicaties en een groot aantal toegewijde partners vormen zijn wapens in de strijd. Hiermee stelt SAP mkb'ers in staat de concurrentie voor te blijven en te groeien met behoud van flexibiliteit. Voor grotere organisaties en multinationals is de adoptie door klanten en partners van enterprise soa, de servicegeoriënteerde architectuur van SAP, speerpunt van beleid.
“De laatste jaren zijn de ontwikkelingen in de it-sector zeer snel gegaan”, aldus Otto Ott. “Met de komst van zogenaamde branchespecifieke templates zijn nu ook goede it-oplossingen binnen handbereik van het mkb gekomen. Het gaat dan om systemen die gebruiksvriendelijk en betaalbaar zijn en die je wél de voorsprong geven om je concurrenten achter je te laten. Samen met mkb'ers willen we de mogelijkheden beter in kaart brengen en benutten, zodat deze ondernemers meer succes en groei kunnen realiseren. Daarnaast is de adoptie van enterprise soa een strategisch doel voor ons. Dit platform biedt grotere organisaties een blauwdruk voor de ontwikkeling van op servicegebaseerde, ondernemingsbrede bedrijfsoplossingen waarmee ze snel kunnen inspelen op marktveranderingen.”
Otto Ott was hiervoor werkzaam als marketing directeur bij onder meer Canon Nederland en Sun Microsystems. Ook heeft hij verschillende salesfuncties gehad bij Getronics en Bull Nederland. “Met zijn jarenlange ervaring in marketing en sales zijn we ervan overtuigd dat Otto Ott impact creëert”, aldus Marinus ter Laak, managing director van SAP Nederland. "Zo kunnen we onze ambities versneld waarmaken."