LANDesk Software, leverancier van geïntegreerde oplossingen voor desktop-, security- en procesmanagement, introduceert LANDesk® Process Manager 3.0. Deze oplossing voor procesmanagement versterkt de positie van LANDesk en is de praktische invulling van zijn strategie om IT-organisaties concrete zakelijke waarde te bieden.
"LANDesk is als enige leverancier in staat een unieke combinatie van oplossingen te bieden, waarmee elk bedrijf zijn bedrijfs- en change management-processen kan definiëren en automatiseren", zegt Dave R. Taylor, Vice-President Worldwide Marketing van LANDesk. "Bedrijven willen meer dan een nieuwe toolset voor patch management of softwaredistributie. Zij willen hulp bij het vaststellen van de processen rond belangrijke pijnpunten en behoeften, geautomatiseerde goedkeuring van aanpassingen in processen, uitvoering van functies en taken, en het genereren van rapportages voor compliancy en wet- en regelgeving."
Gartner stelt: "De noodzaak van consistentie en meetbaarheid in het ontwikkelen en leveren van IT-diensten via verschillende kanalen en met verschillende partners dwingt veel organisaties tot het bedrijfsbreed identificeren en standaardiseren van hun change management-processen." (Business Needs Will Force a Refresh of IT Change Management Policies, 2 augustus 2006, Kris Brittain, Gartner, Inc.)
Om tegemoet te komen aan deze eis biedt LANDesk Process Manager 3.0 nieuwe proces-templates. Deze helpen organisaties bij het definiëren en volgen van processen voor softwaredistributie, imaging van besturingssystemen, configuratiemanagement, security management en patch management, het scannen op kwetsbaarheden en remediation, servermanagement, softwarelicentiemonitoring en asset- en voorraadbeheer.
Andere nieuwe mogelijkheden van LANDesk Process Manager 3.0 zijn onder meer interactieve procesondersteuning voor mobiele apparatuur, waaronder de BlackBerry® en smart phones, en tal van nieuwe proces-templates voor het effectiever beheren van wijzigingen. Het kan dan gaan om tijdrovende projecten als de inzet van nieuwe besturingssystemen, bijvoorbeeld het nieuwe Windows Vista(tm). De oplossing omvat tevens dynamische formulieren voor gestroomlijnde goedkeuringen en meer geautomatiseerde procesafronding. Ook biedt de nieuwe versie betere integratie met op standaarden gebaseerde webservices.
LANDesk Process Manager 3.0 is volledig te integreren met LANDesk® Management Suite, LANDesk® Security Suite en het onlangs aangekondigde LANDesk® Service Desk. Deze integratie biedt IT-organisaties krachtige mogelijkheden voor het automatiseren van specifieke beveiligingsprocessen, waaronder patch management. Andere voorbeelden zijn het vastleggen en documenteren van goedkeuringen, beleid op het gebied van change management en best practices, zoals ITIL.
Andere mogelijkheden van de nieuwe versie zijn:
– procesintegratie met LANDesk Service Desk voor de ondersteuning van incident, problem en change management;
– rapportages over Time-to-complete en historie met het oog op compliancy- en audit-vereisten;
– nieuwe procesacties voor uitgebreider beveiligingsbeheer en patch-processen;
– uitgebreide im- en export van proceswerkstromen om het delen van processen mogelijk te maken.
LANDesk Process Manager 3.0 is per direct beschikbaar via de LANDesk® Expert Solution Providers (ESP's).