Het Customer Relationship Management (CRM)-systeem Cisco Unified CRM Connector 3.0 is vanaf nu beschikbaar in het Nederlands en negentien andere talen. Deze Cisco Unified CRM Connector is een applicatie die Cisco Unified Communications (UC) integreert met Microsoft CRM.
Het biedt het MKB volgens Cisco een complete, gebruiksvriendelijke communicatieoplossing in de eigen taal. Deze software-applicatie bouwt verder op de samenwerking tussen Cisco en Microsoft in de MKB-markt.
MKB-bedrijven hebben met Cisco Unified CRM Connector toegang tot klantinformatie tijdens zowel inbound als outbound telefoongesprekken. Het systeem verhoogt bovendien de operationele efficiëntie. De oplossing biedt gebruikers een compleet overzicht van klantgegevens, waaronder klantrelaties, verkoopinformatie, informatie over de orderstatus, aankoopbedragen van orders en andere financiële informatie. Het biedt bedrijven de mogelijkheid om hun bedrijfsprocessen af te stemmen op hun klanten. Hierdoor kunnen bedrijven sterkere en meer rendabele relaties met hun klanten opbouwen, de concurrentiepositie vergroten en de kosten minimaliseren als deel van een langere termijn ICT-ontwikkeling.
Als een er een telefoongesprek binnenkomt bij een MKB-bedrijf dat de Cisco Unified CallManager of Cisco Unified CallManager Express in gebruik heeft, linkt de Cisco Unified CRM Connector 3.0 dit gesprek automatisch door naar het Microsoft Dynamics CRM-systeem. Er komen vervolgens pop-up-schermen in beeld waarin klantcontactinformatie en telefoonactiviteit te zien zijn, waardoor de service agent het gesprek kan traceren. Dezelfde informatie en mogelijkheden zijn ook op afstand toegankelijk, zodat sales- en ondersteunend personeel in het veld ook makkelijk op het netwerk kunnen inloggen. Nieuwe klantdata of gespreksinformatie wordt bovendien altijd ge-upload in het systeem.