Vanaf vandaag koppelt LG Electronics de zakelijke sales, voorraad en service los van de consumentenafdeling. Alle Europese business-to-business (b-to-b) activiteiten verlopen vanaf nu via een nieuwe structuur vanuit het hoofdkantoor in Almere. Hiermee vergroot LG Electronics de slagkracht op de zakelijke markt.
De nieuwe Europese structuur richt zich op een eigen b-to-b sales en service afdeling en voorraad voor zakelijke afnemers. Hiermee kan LG Electronics de zakelijke markt strategisch benaderen. De b-to-b markt van LG Electronics bestaat onder andere uit de hospitality en 'digital signage' markt, waar LG ondermeer oplossingen voor narrow casting aandraagt, zoals het inzetten van beeldschermen om doelgroepen van informatie te voorzien.
De voordelen van deze nieuwe structuur ziet de afnemer vooral terug in snellere levertijden en betere en specifiekere productinformatie. Bovendien zal LG een aantal producten exclusief aan de zakelijke markt aanbieden, zoals grote LCD monitoren vanaf 32 inch, lcd-monitoren met ingebouwde pc, een aantal plasmaschermen en lcd-tv's met hotel mode.
"De zakelijke markt is een grote én erg belangrijke markt voor ons. Deze nieuwe structuur geeft ons in heel Europa meer slagkracht en de benodigde bewegingsvrijheid wat betreft strategie, voorraden en support", aldus Danko Antic, sales director business-to-business Europa. "We hopen de komende jaren dan ook een grote stap voorwaarts te maken bij zakelijke afnemers in zowel de digital signage als de hospitality markt."