Tijdens het Adobe MAX 2006-evenement voor ontwikkelaars en consumenten dat deze week plaatsvindt, demonstreert Adobe de nieuwste producten met geïntegreerde Macromedia-technologieën. De technologieën en product-workflows van de toekomst maken het mogelijk om hoogstaande Rich Internet Applications (RIA) te maken om aantrekkelijke content te leveren. Tijdens Adobe MAX toont Adobe een voorproefje van zijn nieuwste generatie technologie, codenaam Apollo, voor het ontwikkelen van RIA voor de desktop. Tevens presenteert Adobe de Beta van Adobe Digital Editions, de nieuwe software voor interactie met eBooks en digitale publicaties.
Adobe demonstreert tijdens MAX 2006 workflows van de toekomst die het gat tussen ontwerpers en ontwikkelaars overbruggen. De nieuwe workflows vereenvoudigen het volledige projectproces van begin tot eind en tonen de kracht van de integratie van de software van Adobe en het voormalige Macromedia. Deze workflow-innovaties stroomlijnen de samenwerking van ontwerpers en ontwikkelaars op verschillende gebieden, zoals website-creatie, dynamische mediaproductie, RIA-ontwikkeling en interactieve formulieren. Deze verbeterde samenwerkingsmogelijkheden verkorten de productietijd en zorgen ervoor dat het uiteindelijke resultaat op internet zo dicht mogelijk bij het originele ontwerp blijft. Met meer dan 115 miljoen apparaten die Flash® ondersteunen, toont Adobe ontwikkelaars tevens de mogelijkheden die er zijn voor het leveren van content en applicaties aan operators en handset-leveranciers.
“Adobe en zijn gemeenschap van ontwerpers en ontwikkelaars zijn de toekomst van het internet en de manier waarop mensen via vrijwel elk medium omgaan met informatie opnieuw aan het uitvinden”, zegt Kevin Lynch, senior vice president and chief software architect voor Adobe. “MAX 2006 is een mijlpaal in de integratie van Adobe en Macromedia en geeft duidelijk weer wat er allemaal mogelijk is wanneer verschillende creatieve krachten samenkomen. De kracht en het uitgebreide bereik van Adobe’s technologieën zijn ongekend en met voorproefjes van Apollo, de nieuwe workflows voor ontwerpers en ontwikkelaars en andere aankondigingen geeft Adobe een blik in de toekomst van de innovatieve mogelijkheden van Web 2.0.”
Terwijl Adobe’s Apollo-oplossingen nog in ontwikkeling zijn is er onder ontwikkelaars en organisaties al veel aandacht voor het grotere bereik en de uitgebreidere mogelijkheden die deze oplossingen zullen bieden voor RIA. Hierdoor zullen organisaties en ontwikkelaars hun creaties beschikbaar kunnen maken voor browsers, desktops en mobiele apparaten van verschillende besturingssystemen. Innovatieve organisaties zoals eBay, MySpace en Virtual Ubiquity zullen tijdens MAX pilot-projecten demonstreren van nieuwe Apollo-gebaseerde applicaties.
Adobe is tevens van plan de komende 3-5 jaar ongeveer $100 miljoen in venture capital te investeren in bedrijven die voortbouwen op Adobe’s platformtechnologieën, met name organisaties die applicaties leveren via Apollo. Deze investering is onderdeel van Adobe’s toewijding aan het bouwen van een ecosysteem te bouwen voor het Adobe® Engamenent Platform. Apollo is een kernelement van het platform dat gebruik maakt van de brede reikwijdte van Flash® Player- en Adobe Reader®-software die tegenwoordig zijn geïnstalleerd op meer dan 700 miljoen op internet aangesloten desktops en mobiele apparaten. Met Apollo kan een veelzijdig fundament worden gecreëerd om actievere en effectievere applicaties en media te ontwikkelen.
Adobe Digital Editions is een nieuwe Adobe Flash-gebaseerde RIA voor het beheren en lezen van eBooks en andere digitale publicaties. Het programma zal in eerste instantie beschikbaar zijn als een gratis Beta voor Windows®. Uiteindelijk zal Adobe Digital Edition tevens Macintosh- en Linux-platforms en mobiele telefoons en andere embedded-apparaten ondersteunen.
Adobe blijft in de mobiele markt zijn relaties met handset-producenten, operators en content-aggregrators uitbreiden om de ontwikkelgemeenschap volledig geïntegreerde technologieën te bieden die nodig zijn voor het leveren van een optimale mobiele beleving. De Adobe-partners in de mobiele media die Flash Lite™-software in hun productportfolio hebben opgenomen, leveren ontwikkelaars daaraan extra mogelijkheden om hun Flash mobiele content te commercialiseren.