BMC Software kondigt een verdieping en versterking aan van zijn wereldwijde partnerprogramma.
De uitbreiding omvat een drietal initiatieven:
1. Het BMC-programma voor resellers en dienstverlenende partners wordt uitgebreid met een Elite-laag, bovenop de bestaande Member- en Premier-lagen. De nieuwe Elite-groep is samengesteld uit bedrijven die aanzienlijk hebben geïnvesteerd in het uitbreiden van de omzet in Business Service Management (BSM)-oplossingen van BMC;
2. Goed presterende partners worden beloond met een verbeterde regeling van kortingen, compensaties en verkoopstimulansen. Er wordt ook meer geld en mankracht gestoken in opleidingen en verkoopondersteunende initiatieven;
3. BMC lanceert diverse nieuwe tools om partners te ondersteunen bij hun verkoopactiviteiten. Eén daarvan is de Flight Deck Global Solutions Site (GSS), een webgebaseerd programma om de BMC-oplossingen te demonstreren.
Het partnerprogramma van BMC is opgezet om partners meer winst te laten maken en voor betere prikkels te zorgen voor groei van de omzet van BMC-oplossingen bij die partners. Hoe hoger in de rangorde van partnergroep, hoe groter de voordelen die dat geeft. Partners in de Premier- en Elite-groep kunnen nu ook meerjarige contracten met BMC afsluiten.
“Bij BMC zijn partners een extensie van onze verkoop- en serviceafdelingen en met deze drie versterkingen in ons partnerprogramma trekken we onze strategische partners nog dichter naar ons en onze oplossingen toe”, zegt Lori Cook, vice president professional services and channels bij BMC Software. “Onze partners beschikken hiermee over de middelen om de relatie met hun klanten te verbeteren en bovendien een betrouwbare adviseur te worden van hun klanten. Op die manier kunnen ze meer zijn dan alleen maar de leverancier van technologische oplossingen.”