SPS, Nederlandse specialist in beheer en continuïteit van ICT-omgevingen, en Mexon Technology, leverancier van service management oplossingen, maken bekend dat zij de beheersoftware Gensys en ITSM software iET ITSM geïntegreerd hebben. Deze integratie zal het werk van systeembeheerders en IT-afdelingen in grote mate vereenvoudigen.
Gensys, de beheertool van SPS, en iET ITSM, de service management-oplossing van Mexon Technology, hebben beide nieuwe functionaliteit op het gebied van de afhandeling van calls. Wanneer Gensys een storing van systemen signaleert, kan dit automatisch worden doorgeschakeld naar iET ITSM en worden geregistreerd. De activiteiten die plaatsvinden naar aanleiding van een melding wordt in beide software vastgelegd en indien de activiteit is afgehandeld, gebeurt deze melding ook zowel in Gensys als in iET ITSM.
Gebruikers van Gensys kunnen nu via het service management portal niet alleen de call zien, maar bijvoorbeeld ook wie de call heeft afgehandeld en wat er precies is gebeurd. Dit voorkomt handmatige dubbele invoer, en dus dubbele tijd en kosten.
De koppeling van Gensys met iET ITSM zal live te zien zijn op het Tooling Event op 15 november in het WTC in Rotterdam, waar SPS en Mexon Technology aangrenzende stands hebben.