ICT-dienstverlener Solipsis b.v. heeft, met ondersteuning van de Princen Group uit Oss, de website gerealiseerd van het nieuwe concept ‘I Love My Club’. I Love My Club biedt leden van aangesloten verenigingen voordelige online aanbiedingen van bekende merken. Die verenigingen krijgen in ruil daarvoor sponsorgeld. I Love My Club is voor zijn omzet volledig afhankelijk van een goed functionerende website. Men koos onder andere voor Solipsis vanwege de lange staat van dienst en bewezen betrouwbaarheid.
Sport-, personeels-, studenten- of andere verenigingen die zich aanmelden bij I Love My Club krijgen een banner op hun website. Deze banner biedt leden en andere bezoekers van de site toegang tot een groot aantal aanbiedingen van bijvoorbeeld Otto, Kijkshop en Mexx. Des te meer de leden bestellen, des te hoger het sponsorgeld dat aan de vereniging wordt uitgekeerd – waarbij I Love My Club een minimum bedrag van 2 euro per lid per jaar garandeert.
Om het aantal bestellingen per vereniging bij te kunnen houden was het noodzakelijk om een dynamische website te creëren. Het moest inzichtelijk worden gemaakt via welke vereniging de bezoeker in de webshop van I Love My Club terechtkomt. Solipsis kon aan die vraag voldoen. De website is voorzien van verschillende portals voor verschillende doelgroepen. Solipsis biedt daarnaast de mogelijkheid om rapportages uit te draaien met een overzicht van het aantal bezoeken, het aantal bestellingen, et cetera.
“Een continue beschikbaarheid van onze website is voor ons van het grootste belang, aangezien al onze inkomsten via die site gegenereerd worden. Daarom wilden we met een partij in zee die met ons meedenkt, al enige tijd meedraait en een bewezen staat van dienst heeft. Solipsis kon ons die betrouwbaarheid bieden”, aldus Marcel Casteleins, directeur van I Love My Club. “De verwachting is dat het aantal leden en daarmee het aantal bestellingen snel zal toenemen. Voor het eind van het jaar denken we op 1 miljoen leden te zitten. Ik heb er alle vertrouwen in dat de website dat prima aan kan.”
Wim Buitenhuis, algemeen directeur van Solipsis: “Het vernieuwende concept van I Love My Club is even simpel als doeltreffend: het biedt voordeel voor zowel verenigingen – die vaak te maken hebben met teruglopende inkomsten uit lidmaatschap en sponsoring – als voor deelnemende bedrijven – die zonder extra marketinginspanningen een grote doelgroep bereiken. De website vormt de spil in de activiteiten van I Love My Club en we zijn trots op het in ons gestelde vertrouwen om deze te realiseren en te beheren.”