Distributeur SecureComm is een speciale marketingactie met Panda Software gestart om resellers over te halen eens voor een alternatieve route te kiezen. Zij willen de markt laten zien dat er ook buiten de gevestigde namen goede oplossingen gekocht kunnen worden en deze boodschap ondersteunen zij met waardebonnen.
De hele marketingcampagne van SecureComm en Panda Software is opgezet in Oudnederlands. De resellers krijgen aan de hand van een ouderwetse landkaart een alternatieve route voorgeschoteld die zij zouden kunnen volgen door software van Panda te gaan verkopen. “Eigenlijk is dit een oproep aan de markt om eens iets anders te kiezen dan de bekende namen”, zegt Barry van Vliet, productmanager bij SecureComm. “Dit marketinginitiatief is gekoppeld aan zaken, waardoor we ook seminars organiseren op basis van bijvoorbeeld techniek en managed services en belonen we goede verkopen met pluimenbonnen waarmee incentives kunnen worden ingekocht. Dit zijn vooral tripjes naar bijvoorbeeld de dierentuin, snowboarden, karten en naar Madame Tussauds.”
Voor de hele actie hebben SecureComm en Panda Software zelfs een hele eigen site in het leven geroepen. Op www.alternatieveroute.nl staat een beschrijving van het initiatief. Ook kunnen resellers zich hier aanmelden om deel te gaan nemen aan de campagne. Van Vliet: “De eerste pluimen van 15 euro hebben we inmiddels al uitgedeeld en het hele gebeuren wordt zeer goed ontvangen. We wijzen de resellers erop dat er meer marges te verdienen zijn en dat moeite beloond wordt. De campagne loopt tot 31 december 2006 en we hopen dat we veel nieuwe resellers hiermee aantrekken. Daarnaast belonen we onze huidige partners. Uiteindelijk geven we alle deelnemers handjes en voetjes om beter zaken te doen.”