Orange Business Services mag zich Best Global Operator voor data VPN noemen volgens de Voice of the Customer Satisfaction Index van Telemark. In dat rapport behaalde Orange Business Services de hoogste score.
Deze conclusie is gepubliceerd in het meest recente rapport van Telemark, een vooraanstaand marktonderzoeksbureau voor klanttevredenheid in de telecombranche.
Eerder deze maand werd Orange Business Services al gepositioneerd als Dolphin. Deze aanduiding is bestemd voor serviceproviders met een meerwaarde boven alle concurrenten in de Telemark Crystal Ball. De Telemark Crystal Ball voorspelt de waarschijnlijke prestaties van aanbieders in de toekomst, gebaseerd op verklaringen van gebruikers over aankoopintentie en ervaringen.
Volgens Telemark is Orange ook Best Global Operator for Customer Support and Meeting Requirements, gebaseerd op dezelfde klanttevredenheidsindex. Orange Business Services heeft met 64 procent de hoogste loyaliteitsscore in vergelijking tot concurrenten. Dat komt doordat Orange het laagste percentage ontevreden klanten heeft. Van de 173 Orange-klanten die zijn ondervraagd geeft 60 procent aan Orange aan te bevelen bij collega’s. Dit aantal ligt hoger dan bij alle andere wereldwijde aanbieders.
Orange heeft daarbij ook het hoogste aantal best-in-class onderscheidingen gewonnen, namelijk in de volgende acht categorieën: netwerkbetrouwbaarheid, de mogelijkheid te voorzien in behoeftes van de klant, het begrijpen van klantbehoeftes, algemene helpdesk, geografisch bereik, single point of contact, end-to-end netwerkbeheer en het bereiken van moeilijke locaties. De tevredenheid met Orange is zelfs ‘uitmuntend’ voor netwerkbetrouwbaarheid en het veilig stellen van dataverkeer, waarmee twee Telemark Gold Awards zijn gewonnen.