Op 12 oktober vindt het congres 'KPN Channel Awards' plaats in Rotterdam. Centraal op dit congres staan de Channel Awards die KPN zal uitreiken aan zijn Nederlandse business partners.
KPN wil met deze prijzen waardering uitspreken voor de prestaties van zijn business partners. Dit is het tweede jaar dat KPN deze awards uitreikt. De KPN Channel Awards zijn voor partners in het ICT- en telecomkanaal die zich onderscheiden op het gebied van innovatie, omzetwaarde, klantwaarde, samenwerking en marktfocus. Ook de beste nieuwe partner kan rekenen op een KPN Channel Award. De uitreiking vindt plaats tijdens het KPN Business Partner Congres in de Cruise Terminal te Rotterdam. Sprekers tijdens het congres zijn onder andere Joris van Oers, directie Zakelijke Markt KPN, en trendwatcher Ruud Veltenaar.
Voor elke Channel Award gelden andere criteria. Bij de Business Award kijkt de jury met name naar de omvang van de deal en de mate waarin gebruik is gemaakt van kansen voor up- en cross-selling. Bij de Market Focus Award gaat het om de partner die zich het beste heeft aangepast aan de veranderende markt. De Teaming Award heeft alles te maken met vruchtbare samenwerking. Samenwerking tussen partijen die elkaar op allerlei manieren aanvullen; bijvoorbeeld op het gebied van portfolio, kennis en kunde. Bij de Customer Value Award kijkt de jury naar de oplossing die de eindklant het meeste voordeel heeft gebracht en bij de Innovation Award gaat het om hoe innovatief is omgegaan met het portfolio.
De jury zal na de beoordeling van de genomineerden bekendmaken wie de award-winnaars van dit jaar zijn. De genomineerde en winnende klantcases worden aan het partnerkanaal aangeboden. “Deze ingezonden projecten geven andere partners uit het telecom- en ICT-kanaal weer inspiratie,” aldus Lothar Steegstra, directeur Externe Distributie KPN.