Business Objects, leverancier van business intelligence-oplossingen, voert per 1 oktober 2006 een organisatiewijziging door waarmee op 1 januari 2007 een centraal aangestuurde Benelux-organisatie een feit zal zijn. Hiermee verwacht Business Objects de relaties met zijn klanten en partners beter te kunnen beheren. De nieuwe Benelux-organisatie zal worden geleid door Sabine Palinckx, de huidige countrymanager voor Nederland.
Een pré van de organisatiewijziging is dat specialistische productkennis, bijvoorbeeld op het gebied van enterprise performance management (EPM) en enterprise information management (EIM), voor meer klanten in de regio beschikbaar komt. Daarnaast verwacht Business Objects voordelen te behalen uit operationele efficiency van de backoffice processen.
Sabine Palinckx, regional manager Benelux: “Met deze centralisatie zet Business Objects een belangrijke stap naar verdere groei. Niet alleen onze klanten profiteren hiervan, het betekent ook dat onze medewerkers meer mogelijkheden krijgen zich te ontwikkelen.”
Philippe Janssens, countrymanager voor België en Luxemburg: “We merkten dat met name onze grote klanten meer en meer behoefte hadden aan een grensoverschrijdende benadering en dat ze de diensten en kennis van internationale specialisten erg waarderen. Op Europees niveau is daartoe een aantal landen samengevoegd tot nieuwe regio’s. Met de Nederlandse collega’s hebben we al vaker nauw samengewerkt, en ik verwacht dat onze klanten van deze stap ook alleen maar beter worden.”
De organisatieverandering zal aan het einde van Business Objects’ fiscale jaar op 1 januari 2007 zijn afgerond. De organisatiewijziging heeft vooralsnog geen gevolgen voor de beide Business Objects-kantoren. Het Nederlandse kantoor in Bilthoven bestaat sinds 1995, en bedient 900 klanten. Het kantoor in Brussel is in 1997 opgericht, en bedient 600 klanten.