Salesforce.com (NYSE: CRM), technologie- en marktleider op het gebied van on-demand business services, heeft in de Benelux een onstuimige groei doorgemaakt in de periode van januari tot de zomer van 2006. Het wereldwijde succes van salesforce.com nam een vlucht en in minder dan een jaar tijd is de organisatie gegroeid naar een team van 11 medewerkers in de Benelux-regio.
Het afgelopen jaar heeft salesforce.com Benelux verschillende grote nieuwe klanten opgetekend, waaronder Gasterra, Priority Telecom, Fortis Investments, Commit, Konica Minolta Printing Solutions EMEA en Packard Bell.
Salesforce.com heeft zijn werkterrein de afgelopen jaren steeds meer uitgebreid en biedt nu behalve CRM ook andersoortige on-demand oplossingen via AppExchange. Er zijn meer dan 300 applicaties van 200 bedrijven te vinden op de AppExchange, Sinds de lancering in januari 2006 hebben klanten meer dan 12.000 applicaties geïnstalleerd. Vanaf het begin van de AppExchange-preview in september 2005 hebben er meer dan 132.000 ´testritten´ plaatsgevonden.
“De groei van AppExchange heeft zeker ook bijgedragen aan ons succes in de Benelux”, zegt Chrétien Minke, General Manager Benelux van salesforce.com. “Naast het aantal implementaties van onze on-demand CRM-diensten is ook het aantal AppExchange-gebruikers in de Benelux toegenomen.”
Europa is een van de grootste groeimarkten geworden voor salesforce.com en kent bovendien de meest omvangrijke salesforce.com-implementaties. De geïntensiveerde activiteiten in de Benelux sluiten hier direct bij aan.