Iomega, leverancier van oplossingen voor opslag en bescherming van gegevens, kondigt het vernieuwde online portaal ioclub aan dat volledig tegemoet komt aan de behoefte van partners en resellers van het distributiekanaal.
Ioclub, dat sinds 4 jaar beschikbaar is via www.ioclub.net, heeft als doelstelling de resellers van Iomega verder te ondersteunen via een uitgebreid platform voor marketing en sales dat hen helpt om een groeiend verkoopscijfer te realiseren.
Leden van ioclub, momenteel 6500 in Europa, krijgen online toegang tot een volledig aanbod instrumenten, inclusief competitieve positionering, verkoopspresentaties, gepersonaliseerd marketingmateriaal, productinformatie en training & certifiëring.
Met de vernieuwde versie van ioclub, stelt Iomega zijn partners een krachtig platform met diensten en marketing ter beschikking om de nodige instrumenten te ontwikkelen die de verkoop ondersteunen. Ioclub biedt talrijke nieuwe diensten:
* Rechtstreekse toegang tot alle informatie over het volledige gamma producten en in het bijzonder nieuwe REV en Mac-producten die een nieuwe inkomstenstroom genereren. Case studies, white papers, certifiëring (CE, RoHS): alle documenten die relevant zijn om hun activiteiten te ondersteunen!
* Online training & certifiëring, nieuwe services om alle specificaties van de producten van Iomega en bijgaande verkoopstips te ontdekken. De technische trainings en verkoopstrainings kunnen ook 24×7 opgeladen worden en de kennis kan vervolgens getest worden. Leden van ioclub die de training positief afmaken, ontvangen automatisch hun certificaat in .pdf.
* Een evenementenkalender voor professionelen en/of eindgebruikers (salons, events van distributeurs, …) waaraan Iomega deelneemt, is beschikbaar via de site van ioclub. De resellers kunnen desgewenst automatische e-mail alerts ontvangen telkens een lokaal event wordt toegevoegd aan deze kalender. En vanzelfsprekend online inschrijven voor de events.
* Een vooruitstrevende RMA (Returned Material Authorization) service voor de on-line terugzending en afhandeling van defectieve producten. Deze RMA-dienst laat resellers toe om producten snel en eenvoudig terug te zenden en te vervangen om de wachttijd van hun klanten zo kort mogelijk te houden.
Om volledig gratis lid te worden van ioclub, kunnen partners zich via www.ioclub.net registreren en onmiddellijk voordeel halen uit informatie over business development, training en support. De nieuwe ioclub is in alle Europese landen onmiddellijk beschikbaar in zes talen, waaronder Nederlands.