CBS Solutions, gespecialiseerd aanbieder van effectieve oplossingen voor customer relationship management (CRM), maakte op zijn klantendag afgelopen 15 september in Biddinghuizen twee nieuwe ontwikkelingen bekend. Het bedrijf stelde tijdens het evenement de nieuwste versie voor van SalesLogix, de software waarop het enkele van zijn CRM-oplossingen baseert. Daarnaast konden de aanwezigen kennismaken met het nieuwe mobiele platform voor CRM van CBS Solutions. Beide noviteiten werden goed ontvangen.
Dashboarding, meer marketingfunctionaliteit en geïntegreerde service en support
Met SalesLogix biedt CBS Solutions geïntegreerde functionaliteit ter ondersteuning van de verkoop-, marketing-, service- en supportactiviteiten van MKB-bedrijven en afdelingen van grotere organisaties. De nieuwste versie van de software, SalesLogix v7, is nu onder meer uitgebreid met dashboarding. Dit houdt in dat gebruikers alle voor hen relevante stuurinformatie op één scherm helder weergegeven in beeld hebben. Ze hoeven deze niet langer op te zoeken in lijsten of rapporten. Bovendien kunnen gebruikers direct doorklikken naar meer details voor verdere analyse van trends. Een andere belangrijke uitbreiding betreft de marketingfunctionaliteit. Gebruikers kunnen makkelijker dan ooit selecties maken voor hun marketingcampagnes, worden ondersteund bij de uitvoering hiervan en kunnen de resultaten exact meten. Ook zijn de mogelijkheden voor het importeren van leads vanuit verschillende bronnen vergroot, waarbij gebruikers leads eenvoudig gescheiden kunnen houden van prospects en klanten. Nieuw aan SalesLogix v7 is verder dat de functionaliteit voor service en support volkomen geïntegreerd is. Gebruikers hebben zo nog beter inzicht in support- of servicekwesties, kunnen deze beter begeleiden en hiermee rekening houden in een verkooptraject. SalesLogix v7 is vanaf nu beschikbaar.
Mobiel CRM-platform op maat
Met zijn nieuwe platform voor mobiele CRM komt CBS Solutions tegemoet aan de wens van een groeiend aantal bedrijven om de buitendienstmedewerkers de benodigde functionaliteit voor CRM aan te bieden op hun pda’s en Blackberry’s. Met de oplossing van CBS Solutions kunnen gebruikers onderweg hun accounts, contacten, agenda en activiteiten optimaal beheren. Ook hebben ze actueel inzicht in verkoopmogelijkheden en de stand van zaken rond service en support en is het mogelijk informatie over deze zaken in te voeren. Ze kunnen eenvoudig overzichten en selecties maken en met een muisklik klanten en prospects bellen of een e-mail versturen. De functionaliteit is aanpasbaar aan de behoeften van de gebruikers en eenvoudig te beheren. Zowel de data als het dataverkeer is beveiligd. Het mobiele CRM-platform van CBS Solutions is gebaseerd op bewezen technologie van Corum Mobile Platform en de CRM-software SalesLogix en is te gebruiken in combinatie met vrijwel alle bekende pda’s en Blackberry’s. De oplossing is per direct beschikbaar.
“Met deze nieuwe ontwikkelingen kunnen we nog beter voldoen aan de behoeften van onze klanten aan volwaardige CRM-oplossingen die op maat zijn gesneden van hun organisatie”, zegt Erik Paalvast, marketing- & salesmanager van CBS Solutions. “We verwachten dat de interesse voor mobiele CRM-platformen in de komende jaren sterk zal toenemen. Veel bedrijven speelden al met de gedachte om hun buitendienstmensen uit te rusten met CRM via pda’s of Blackberry’s. Nu is het moment aangebroken om die gedachte naar de praktijk te vertalen. Ons mobiele CRM-platform is daar helemaal klaar voor.”