HP is zo tevreden over de uitwerking van het eigen Preferred Partner Programma (PPP) 2006 dat het bedrijf morgen met een nieuwe versie ervan komt. Vice president Solution Partner Organisation Jos Brenkel kondigde vandaag al aan dat er voor PPP 2007 weer minder partners in aanmerking zullen komen en dat HP een manier heeft gevonden om loyaliteit te belonen.
“De keuze om meer te gaan doen met minder partners is ons goed bevallen”, liet Brenkel vanmiddag de aanwezigen op HP Preferred Partner Conferention in Barcelona weten. “Morgen zult u zien dat er bij de invoering van PPP 2007 weer een aantal partners zullen verdwijnen. Daarnaast zullen er ook wel een paar nieuwe bij komen waar we veel van verwachten.”
Brenkel constateerde dat een aantal partners optimaal gebruikmaken van de mogelijkheden die HP met de invoering van PPP 2006 creëerde op het gebied van marketingondersteuning. “We zien dat de totale omzet via partners een paar procent is gestegen, maar dat 33 procent van de partners meer dan twintig procent is gegroeid. Ik hoop voor u dat u één van hen bent, of anders dat u kunt leren van de aanpak van deze partners.”
Volgens Brenkel stelt het bedrijf in PPP 2007 iets tegenover loyaliteit van de partners. “Wij vragen loyaliteit van de partners en hebben nu een manier gevonden om die te belonen. Partners die bijvoorbeeld blijven investeren in Smartsuite zullen daar iets voor terugkrijgen.”
HP heeft het afgelopen jaar volgens Brenkel tweehonderd miljoen geïnvesteerd in het Preferred Partner Programma, waarvan acht miljoen in trainingen. De Solutions Partner Organisation streeft naar een omzetgroei van 5 procent voor volgend jaar. Veel wordt verwacht van de soho-markt, onder meer omdat de vraag naar mobility-producten daarin zal stijgen volgens HP.